Luahkan: blogger cakap tak serupa bikin?


ihsan google


cakap tak serupa bikin?

kadang2 risau gak. setiap kali tulis entri, aku terpikir gak, eh aku buat tak macam ni. jangan pandai cakap je. tapi tak buat..

nak2 pulak kalo post berkaitan agama. tapi bila pikir2 balik, kalo nak tunggu semua orang tak buat dosa dulu baru boleh tegur orang, sampai bila tak ade yang mengingatkan. kita bukan maksum macam Nabi.

cumanya, kita pun beringat sama la. apa yang boleh kita elakkan, kita elakkan la kan kan..

kalo korang perasan, kat fb, bila ade yang menasihatkan, yang tak puas hati tu akan tanya, 'eh ko tu semayang dah cukup 5 waktu?' tetiba pulak...

aku kalo bab ibadah orang ni tak berani nak persoalkan. ibadah sendiri pun tunggang langgang. 

ingat ek..jangan pandai cakap saje..haha -_-


>> selamat hari ulang tahun yang ke 35 abang Ben 10..huhu


ps: baru lepas kena hentam...grrrr



 
 Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

10 rajin komen:

cik Kartun said...[Reply to comment]

ler sape hentam eera nie?

Delhomme said...[Reply to comment]

lupa nak jawab ... aku pilih hidup hehehe entri di atas ni memang pernah terlintas difikiran aku ... takut kena tempias balik maklumlah org sekarang ni 'pakar menembak balik' ... x tegur salah menegur pun salah ... tu la ... kekadng buat derk je la ... Thanks sbb singgah di blog aku ... ^__^

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

kita berhati2 bercakap lepas nie...semoga tidak terlepas cakap lagi...

Hanie_Dew said...[Reply to comment]

walaupun ibadah kita tunggang langgang tapi kita wajib menegur dan mengingatkan. =)

tak salah saling mengingatkan. yang nak dgr, bagus, tak nak dgr sudah la kan. yg pentg kita tak disoal di sana nanti.

Dylla Abas said...[Reply to comment]

betul tu eera.manusia ni mcm tulah.bila kita tegur benda baik,kita pula yg kena balik.apapun,yg penting tegur-menegur tu perlu.biar ikhlas.org nak terima atau tak nak terima,terpulang pada dia.tapi,apa yg lebih penting,sebelum nak tegur org tu,kita kenalah tengok diri kita sendiri kan.agak2 rasa macam ok sikit,boleh la tegur2 org lain..hehe :)

Sunah Sakura said...[Reply to comment]

setiap kita akan diuji atas apa yang kita tulis....

Eera Shera said...[Reply to comment]

@Hanie_Dew suka komen ni ^^

Eera Shera said...[Reply to comment]

@Dylla Abas kadang2 ape yg kite cakap tu makan diri kita balik so kena hati2 kan

Eera Shera said...[Reply to comment]

@Sunah Sakura betoi2..

AmirFX said...[Reply to comment]

Kaji balik apa yang dia cakap tu.. Kalau part yang baik2 terima jerlah.. hihi..