Luahkan: apa yang dicari sebenarnya dalam blogging?


Salam.

Di dalam cuaca yang penuh kedinginan dan angin yang sepak2 bahasa ni, aku nak meluahkan la rasa tak puas hati.. eh tak...aku nak share sesuatu. >> intro aku dari dulu memang ke laut. tak tawu la kalo isinye pon ke laut. hehehe :p

dah setahun 2 bulan aku berblog. oh jangan terkezut sebab blog aku macam mati segan hidup tak mau. agagaga.. 

tapi aku mula aktif sejak pertengahan tahun ni. seronok tau berblog. hanya blogger je yang tau ape rasanya walopon ade yang mengeji, ade yang menyampah, yang mengutuk, yang kata tak ade paedah.

mula2 dulu, aku pikir, ade ke yang nak baca ape aku tulis. kekadang ade je rasa cam nak benti je sebab tengok takde pengunjung, pengomen ape tah lagi pembaca setia.

bila lama2 tu, ade la dua tiga orang yang selalu datang dan komen walopon aku tak sempat nak jengah dorang. tu dah buat aku cukup terharu. semangat aku datang balik. yeah..lets go bebeh.


then aku terus hapdet dan hapdet. follower makin bertambah. trafik makin naik walopon tak leh lawan korang la kan. tapi ade aku kesah? (biadap betoi).. 

zaman dolu2, aku nak komen dan follower yang banyak. baru puas!! tapi bila aku jarang update dan BW, blog aku cam sunyi je. mula la aku feeling2 sedih. bosan ke blog aku wei.

tapi aku pujuk hati. kemon la bebeh.. dan aku ade satu cite2 masa tu. aku nak Masterpiece ade kat bloglist blog lain. aku pun join la segmen yang cari bloglist. 

Alhamdulillah, lepas2 tu ade jugak yang letak Masterpiece dalam bloglist dorang ngan rela hati tanpa paksaan atau pun melalui segmen. siyes aku terharu beb! blog cikai pun ade yang sudi letak. nasib blog korang tak sampai kena virus. haha..

bila kita menulis, kita konpem la nak harap ade yang bace dan hargai. kalo dapat teguran tu lagi satu bonus. aku selalu harap ape yang aku sampaikan ade yang paham. dan lagi best kalo terkesan di hati korang. 

ade satu entri tu, aku dapat komen yang buat aku terharu sampai terlafaz kalimah pujian kat bibir yang seksi ala2 Kilapari ni. ade jugak yang dapat ape yang aku nak sampaikan.

dulu suka kejar trafik. suka gile tengok komen banyak2. tapi sekarang.... bukan la tak kisah dah tapi tak la sampai kemaruk. haha..

sekarang nak kejar trafik untuk akhirat pulak. nak kenal ramai lagi kawan2 nak bermanja. duit? kalo ade rezeki.

asal ape yang disampaikan tu ade kebaikkan untuk semua, tu dah cukup baik. paling2 pun korang terhangguk-hangguk bila baca, bukan tersengguk-sengguk. naya aku weh! 

betul la masa mematangkan kite. cewah..matangkah aku? kakakaka :D  emm..jauh lagi perjalanan aku nak kejar impian ku. hidup kena ade matlamat kan. 

mesti korang tak baca abes kan? kalo rajin dan free, bace la satu2. kali ni je. lain kali korang tak bace terus komen pun tak pe. penat doh aku buat esei 1000 patah pekataan ni. hahaha :D

thanks ek kat korang semua. sokongan korang buat aku hepi dan bersemangat. teruskan bersama Masterpiece di episod yang akan datang. 


ps: entri panjang biar yang nak pengsan sangat tu betul2 pengsan. kan amir kan. 


>>>sape tak join segmen lagi, meh la join sini ;)


Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

6 rajin komen:

Unknown said...[Reply to comment]

erm tol gak

thanx

Unknown said...[Reply to comment]

go masterpiece go!!! :D

Eera Shera said...[Reply to comment]

iffah, hehe same2

zuan, tq

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

tulis entri seikhlas hati...kalau kejar sangat trafik tu..kalau tak kesampaian...frust pulak kan...hee~

go Masterpiece..go eera(^^,)

Eera Shera said...[Reply to comment]

ezad, nasihat yg baik..tq semua

AmirFX said...[Reply to comment]

Hahahaaaa.. Suka gilak ngn entri tok.. Sebab ada sebut nama aku.. haha.. Thanks Eeera... Will support u always.. Being a bloggers nowadays is a great challenge am i rite? Keep it up..