Aku dan skandal

Salam.



11.11.11 hari tuh aku pi dating ngan cayang2 aku yang dah lama tak jumpa. Sibuk la katakan. Cuti dah la tak sama. Aku pulak tercampak jauh ke negeri ponyu monangih. Peh..rindu banget sama awak berdua. Walopon kita setakat lepak2 kat mekdi, tapi best gila. Lama dah tak lepak2 citer tu, ini. Teringat zaman dolu2 kita kasi gegor kantin sekolah masa study group.

Cayang aku dua orang ni kawan sekelas masa sekolah menengah. Kawan susah senang aku. Kawan ketawa dan menangis. Kawan sama-sama buat nakal. Teringat kenangan pahit manis masa sekolah dulu. Paling suwit gile masa zaman nak amik SPM. Masa tu kitorang berjuang abes- abesan. Yang tau bantu yang tak tau. azam kitorang, biarlah sama-sama berjaya.

Korang.. aku ingat lagi. Kita study sama2. Kat sekolah, kat rumah. Kita stayback lepas abes skola. Kita buat study grup, sekali ngan mamat dua ekor tu kat kantin. Walopon pakcik kantin macam nak halau kita sebab kita buat bising. Ala..mana best study serius sangat.

Qila cikgu Kimia, Wani cikgu Math, Iki cikgu add math, Ayie yang kadang2 macam chipsmore tu cikgu fizik, aku cikgu bio. Koala pun kadang2 join kita gak. Ah...rindunya masa sekolah!!!

sorang bakal nurse..sorang bakal engineer..


Korang..aku dah lama tak ketawa sesuka hati macam hari tuh. Ngan korang je aku boleh buat gila-gila, ngan korang je aku boleh betul2 jadi diri sendiri, korang je yang boleh terima perangai selamba aku. korang yang terima kekurangan aku.  Korang...sampai hari ni aku masih tersenyum bila teringat semua kenangan kita.

Pernah aku menangis bila teringat korang. Korang jauh sangat. Kita dah la jarang jumpa. Nak2 bila aku terpaksa berhadapan dengan kawan yang mengkhianati atau melukakan hatiku, aku teringat korang. Korang.. kita pernah berjanji kita kawan sampai mati.

Geng kitorang ada nama. SJL..siap ada puisi bagai. Hahahaa..nanti aku cari mana puisi tu. Mana entah korang letak. Penat aku buat..

Semua aku cayang. Kawan skola rendah yang sejak pindah aku tak jumpa korang lagi, kawan skola menengah, kawan yang aku kenal masa kat matrik..wah rindu gilak sama KMJ. Ada budak KMJ atau ex-KMJ kat sini? Kawan2 UMT, kawan2 blogger yang dah lama kenal dan yang baru kenal. I lap u ols beri2 much la!!





 
 Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

12 rajin komen:

Unknown said...[Reply to comment]

rasa cam nak ngorat ni

Eera Shera said...[Reply to comment]

mana 1 ko nak?haha

AmirFX said...[Reply to comment]

Nak nurse boleh tak? haha... *Mood menggatal*..

Anonymous said...[Reply to comment]

Hee best nye dpt hang out :)

Unknown said...[Reply to comment]

huhu skandal2 ek..

budak penjara said...[Reply to comment]

klu dkt ngn negri penyu.dekat la ngn kelate deh??meh cni jalan kelate..hehe

Rtp Farra Arisha said...[Reply to comment]

meeting friends is just so cool ;)

ctk said...[Reply to comment]

teringt plak dkt kawan...huhuhuhuhu...sedihnyerr

Eera Shera said...[Reply to comment]

amboi..ade yg nak ngorat kwn aku..aku tanak plak ngorat...agagagaga..gatai no

Si Single said...[Reply to comment]

peh!skandal wo....jeles meyh...11 ari bulan ari 2 xkuar pon...tido je..lepak dalam mimpi ag best!hahaha

Eera Shera said...[Reply to comment]

kalo lama x jumpe pun tapi still contact ok la tu ;)

Anonymous said...[Reply to comment]

wahhh trharuuu!! rindu ko jugakk beb. ko pn tau kn brtapa ak sayunk bangat kt ko ngn wani. hugs <3 <3 <3 walaupn kita da jarang jmpa, jarang msg, jarang brgayut, jarang chat tp ak nk ko tau aku ALWAYS igt KO ngn WANI!! dear, lap u so MUCH laa.. n ak always ada utk ko sayunk.

*AQIRA :)