Mengeluh sampai berpeluh


salam.

kita suka sangat mengeluh kan. bila susah sikit je mengeluh. tak kena je mengeluh. tapi kita kadang2
tak sedar yang kita mengeluh.

kadang tu masalahnya idak ler besor mana. mengeluh je lebih. tak boleh susah sikit.

pikir macam ni la. kita semua ada masalah. bila kita susah tu, jangan nak harap orang paham kita je. 
kita kena ingat, ada orang masalah dia lagi teruk dari kita.

tapi tak semua orang tunjuk yang dia ade masalah. jangan ingat orang yang asik ketawa macam putus fius tu tak ada masalah? sape tau kan bila masa dia menangis. sapa tau apa dia simpan dalam hati dia.

haruslah saling memahami kan. jangan bila kita ada masalah, kita harap orang paham kita. kita mengadu itu ini dan dia mendengar. bila sampai turn dia, kita buat tak kisah pulak.

siapa yang setia ngan kita selama ni? tunggu la bila kita susah.. masa tu baru tau sape kawan sape lawan.

apa2 yang jadi, senyum je ek. tamau la mengeluh itu ini. sabar la sayang. sabar kan separuh dari iman ;)



ps: mesej yang penuh keluhan ini disampaikan oleh,


 
 Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

10 rajin komen:

JIJI YU said...[Reply to comment]

alhamdulillah..aku ramai shbt masa susah..

cinnamon.com said...[Reply to comment]

sikap redha dgn mengucapkan puji dan syukur kpd Allah bila susah dan senang..

bersama kak Es said...[Reply to comment]

mengeluh tu sebenarnya dh stopkan otak kita utk terus berfikir dgn baik..
kita kena byk bersabar dan doa kan..?

Thanks sudi singgah blog akak :)

Bro ahmad said...[Reply to comment]

mengeluh tanda kecewa ngan hidup..huhuuu

Saiazuan said...[Reply to comment]

hmm dah mcm habit an mengeluh ni?

cik Kartun said...[Reply to comment]

upsss..termengeluh jap tadi.sebb penat pilih blog cute2..dan salah satu antaranye kamu ^^,
rajin2 singgah n updet entry okeyh..

sekamar rindu said...[Reply to comment]

salam...

kadang2 memang berlaku mcm tu..time kita perlukan bantuan..ada juga buat tak tahu saja..

Eera Shera said...[Reply to comment]

untung la org yg ada kawan susah dan senang kan ;)

aimie amalina said...[Reply to comment]

senyumm!
x perlu kata apa2 kan

=]

bersahabat kerana-Nya
[pati ada DIa untuk kita jugak

Eera Shera said...[Reply to comment]

betul2 ;)