Setiap orang ada peluang kedua.

salam.

'Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan ALLAH memaafkan sebahagian besar (dari kesalahan- kesalahanmu).
- Surah Asy Syuura, ayat 30.

Memang tak ramai yang akan mengaku salah sendiri. tabik pada yang sanggup buat. adat lah manusia memang selalu buat silap. kepada Pencipta mahupun manusia. mungkin juga kesilapan yang sama berulang kali. tak apa. apa yang dah jadi memang tak boleh nak berpatah balik. yang penting jangan segan2 nak perbetulkan kesilapan tu.

Mohon la kemaafan. 
jernihkan kembali keadaan .
 dapatkan kembali kepercayaan. 

jangan bersedih. kesilapan itu takkan terus menghantui hidup andai kita tahu memperbetulkannya kembali. apa yang pasti, bertanggungjawablah atas setiap apa yang terjadi, bukan hanya tau menuding jari.

Dan ingat! Tak kira apa yang terjadi, DIA tetap bersama kita. Bohonglah orang yang mengatakan dia hanya keseorangan. Kita masih punya TUHAN. dan kita sebenarnya selalu dalam perhatian.

DIA bagi kesusahan. DIA bagi kemewahan. SWEETnya DIA... kita? kadang2 melupainya. TAK sweetnya kita!

p/s: kadang2 hati tak sedia memberi maaf.

p/s: eh..apesal bila dok taip entry ni asik keluar lagu sedih2 je kat radio. hampeh tol. :)


maap. ko tak ada peluang kedua.

14 rajin komen:

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

hehehe...kebetulan untuk sedapkan hati kamu...kemaafan adalah dendam terindah

Saiazuan said...[Reply to comment]

kita manusia biasa bisa melakukan kesilapan.. maafkn setiap kesilapan manusia yg prnah buat salah pada kita.


p.s sori klu ada buat silap pada kamu! ;)

Eera Shera said...[Reply to comment]

kancil, betul tu.

saiazuan, same la aku pon :)

Sunah Sakura said...[Reply to comment]

kesian tikus tu..hhuhuhu...

maaf tikus...

AmirFX said...[Reply to comment]

Waaaaaaaa.... First time tengok.. *muntah*

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

kita sebagai manusia kadang2 tak sedar yang kita buat silap kan...kita pun tak perlu nak simpan dendam kalau ada orang yang pernah buat salah kat kita...maafkan lebih baik kan..=D

NasZ said...[Reply to comment]

betul tu. kita cuma manusia biasa yang terkdg tu lalai.

MOHD NASER.com

Gen2Merah said...[Reply to comment]

di saat kita bersedih, Tuhan la peneman kita di mana sahaja.. jangan sedih2 yaa..

p/s: saya perhatikan gambar tikus ni satu persatu2.. ingatkan tikus ni ada peluang kedua untuk hidup.. rupanya sampai gambar pengabisan gambar macam tu ja kena bedah.. ekekeke

sekamar rindu said...[Reply to comment]

setiap manusia pasti akan pernah buat silap...maafkanlah dia dan jernihkan kembali..bagilah peluang kedua dan yg terakhir..

Miss Ff said...[Reply to comment]

Teringat masa matrik dulu... Penah bedah tikus gak :)

Tmpg promo ye...
Salam :)Jemput datang ke Luna Shoppe yea. Ada pelbagai jenis tudung. Diskaun dan mystery gifts dari Australia menanti anda!

Blog: http://lunashoppe.blogspot.com/

[sutera kasih] said...[Reply to comment]

meminta maaf dan memberi kemaafan adalah sesuatu yg paling manis ! :)

ain dzaya said...[Reply to comment]

ewww....
ta sempat baca entry..nmpak tikus...
menci tikussss!!

msredcheesecake said...[Reply to comment]

kalau tahu salah pasti minta maaf... kadang2 kita tak tahu dah sakitkan hati org

Eera Shera said...[Reply to comment]

ehem...patot la pelik ngan komen gen2merah tu. ropenya gambar tikus tu keluar byk.sori ye semua. smlm tenet buat hal. aku tak perasan gambar tu keluar byk.

ps:aku pun geli tgk tikus tu..yuckss!!