Orang mana?

Salam.

bila buat entri ni..jumpo la den ngan orang nogori den..sobona eh den dok kat selangor. tapi sempadan ngan nogori. mak den pun oghang nogori..hehe..kang aku cakap nogori lagi ade lak yang tak paham. 

aku boleh la sikit cakap nogori. tambah2 bila borak ngan mak. tapi kalo makcik2 aku borak, mampuih ler aku..nganga abes. sebab dorang cakap minang. pekat sangat kadang2 sampai aku tak berapa nak paham..kakakaka..

abah aku lak oghang kedah. tapi aku tak terer ngat cakap kedah. boleh la tapi tak besa.jadi pelik ja. sebab abah cakap kedah tapi tak pekat macam oghang kedah yang sebenaq2nya la. sebab tu aku selalu cakap abah lupa diri..ngahahaa...anak derhaka betoi..tapi sekarang boleh ja nak cakap utara. tak la tergeliat lidah cek ni. boleh la kalau nak borak2 ngan sedara2 semua. 

ni pun sebab member2 sekelas aku ramai orang utara. dah hampir 3 tahun dok ganu. tapi tak boleh lagi nak cakap ganu. tapi boleh la nak paham. dok ganu bukan belaja cakap ganu, tapi blaja cakap utara..hahaa..ape da..

kalo orang tanya aku orang mana, mana2 pun boleh. aku lahir dan dibesarkan sampai sebesar-besarnya kat KL, sekarang menetap di Selangor sampai...sampai sebelum kawin kot.hahaa..pernah menjadi perantau yang tabah di Johor dan kini Terengganu. terbentuk hasil kombinasi baka dari nogori dan kedah. so, aku orang mana?

aku orang selangor, nogori, kedah, terengganu dan johor..kakakaka.. 

>>>>>motip? tak ada apa..saja ;)



 
 Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

1 rajin komen:

aimie amalina said...[Reply to comment]

kakakakaa
sungguh 1 malaysia la budak ni kan