Ayam yang banyak duit

imej:google 
>>kaya ayam ni. tak kais pagi makan pagi ni.

Salam.nostalgia kan tabung ayam ni. masa kecik2 dulu ada pakai. abah belikan tabung ni sebab nak ajar aku simpan duit. hasilnya, aku agak jimat cermat la orangnya. he he he..

tapi dah lama tak menabung. mana ada tabung lagi dah.. tapi sejak semalam tergerak pulak nak buat. aku dah mula simpan sehengget sehari. ok la tu. tabungnya tak ada. tak apa la.kalo beli pun, tabung lagi mahal dari isi dalamnya. huuu..

tau aku pakai tabung apa?tabung yang bukan tabung. aku guna balang kuih raya emak punya yang aku bawak dari rumah dulu. bekas Tart nenas lagi tau. kelas tak aku..haha. no worry bebeh. aku takkan kaut duit dalam tu. aku boleh tahannya. ceh..konpiden abes.

jom la menabung demi masa depan. bukit kalau ditarah tiap hari gondol jugakkan. bersederhana dalam segala hal tu kan perlu. jangan membazir tau. tak baik..

majulah duit untuk poket kita!

p/s: tetiba rajin lak menaip. yela..bosan ok asik baca jurnal je.juling bijik mata.>>>hepi wednesday.

18 rajin komen:

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

bila kita menabung kita boleh menjimatkan wang kita untuk masa depan

Ini Kisah Tia said...[Reply to comment]

hahaa . jangan haraplah kalau Tia ,,

JIJI YU said...[Reply to comment]

aku simpan dalam tabung aji dari kecittlagi

Nadzirah K. said...[Reply to comment]

kat rumah ade satu.tapi duitnya xde..hehe

AmirFX said...[Reply to comment]

Tabunglah untuk tabung poket balik.. haha...

Saiazuan said...[Reply to comment]

huhu klu menabung skrng ni, taakkan penuh punya kan? sebab nmpk separuh je, "keluarkan" hehe

ABU said...[Reply to comment]

aku tak de tabung dowh.. duit syiling aku buat beli nasi lemak hahahaha

Lissa said...[Reply to comment]

ingatkan ayam apa yg banyak duit.. rupanya tabung, hehe..

kat kampung byk tabung mcm tu, haha..

BeloG MTT said...[Reply to comment]

Sambil menabung incase kalau ade kecemasan boleh gunakan kankankan ? :)

sekamar rindu said...[Reply to comment]

semua org perlu ada sikap menabung ni..

sikit2 lama jadi bukit..:)

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

da lama tak menabung ni...heee..

Eera Shera said...[Reply to comment]

ohh..ade lg ek tabung ayam ni..dah x nampak. igt pupus dah spesis die..heee

[sutera kasih] said...[Reply to comment]

aduhhh cmna nk menabung, duit pun x masyukkkkk huhu :(

ciK LyndaWawa said...[Reply to comment]

dulu pun saya ada tabung ayammhehehe.....tabung gajah jugakk

Jue said...[Reply to comment]

tabung yg byk duit kita byk duit kemudian hari hehehe
dulu2 rajin kan beb menabung..zmn aku dulu brebut nak tabung BSN yg gajah ngan unta tu hihihi

Eera Shera said...[Reply to comment]

suterakasih, boros la tu.haha..

cik lynda, tabung gajah mesti besar..hehe

jue, oh tabung unta tu.haha..

aizamia3 said...[Reply to comment]

sikit2 lama2 banyaklah duit tu.. pehtu janganlah boros rambang mata bila tengok banyakkkk duit itu.. ;)

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

sy de burger

tp duit xbnyk lam tu