Tawar organ RM1 juta

salam.



Seorang wanita berniat untuk menjual organ atas alasan mahu melangsaikan hutang. itu adalah jalan terakhir yang mampu dilakukannya bagi melangsaikan hutang along. 


JOHOR BAHRU: “Ini ikhtiar akhir, saya mahu jual buah pinggang atau mata pada harga RM1 juta untuk melunaskan hutang along,” demikian luah ibu kepada dua anak berusia 35 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Fatimah di sini, semalam.


Suami Fatimah dikenali sebagai Ahmad, 39, terpaksa menanggung kadar bunga mencecah RM54,000 sejak September lalu melalui pinjaman RM30,000 untuk memulakan perniagaan, sudah tidak tahan lagi diganggu lelaki tidak dikenali yang sering datang ke kediamannya di Larkin di sini, bagi menuntut hutang terbabit.
Fatimah yang tidak bekerja berkata, dia sedar perbuatan menjual organ tubuh salah di sisi undang-undang, tetapi beranggapan ia jalan terakhir mampu dilakukannya bagi melunaskan hutang secepat mungkin.

“Saya melakukannya kerana tidak sanggup melarikan diri daripada buruan along selain kasihan dengan ibu yang sering menjadi mangsa maki-hamun lelaki tidak dikenali.



“Harga diletakkan pula memang tinggi kerana saya beranggapan selepas menjual organ, saya mungkin berdepan masalah kesihatan dan wang itu akan digunakan untuk membiayai kos sepanjang hayat,” katanya.



sumber: Harian Metro

p/s: kenapa ada lagi yang nak berhutang ngan abang long tu ek sedangkan dorang bukan tak tau apa akibatnya. peringatan untuk semua =)

4 rajin komen:

ibnubaba_04 said...[Reply to comment]

giler tol..klu de org nk beli 1 juta..aku pon nk jual gak la..haha

Eera Shera said...[Reply to comment]

ibnubaba, hehe..nak jual bahagian mana tu?

bersama kak Es said...[Reply to comment]

kenapa tak ambil iktibar dari perkara lepas ye?
kan dah banyak kisah ttg AH LONG ni.. adusss

Eera Shera said...[Reply to comment]

kak es, org dah terdesak sgt la tu