RM 15000 untuk peneroka FELDA

felda02231 RM15,000 Durian Runtuh Untuk Setiap Keluarga Peneroka FELDA

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

JERANTUT: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini, 8/5/2012 mengumumkan durian runtuh bukan sahaja kepada peneroka malah untuk isteri dan anak peneroka serta warga kerja Felda.

Ketika mengumumkan berita baik itu di hadapan kira-kira 50,000 warga peneroka Felda di Majlis Peneroka Bersama Perdana Menteri di Felda Jengka 8, dekat sini, Najib berkata Felda kini telah memasuki satu transformasi baru setelah penyenaraian FGVH.

Durian runtuh untuk peneroka adalah berjumlah RM1.689 bilion untuk diagihkan kepada 112,635 keluarga peneroka di seluruh negara sempena penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia.


Beliau berkata pemberian durian runtuh itu akan dilakukan dalam tiga fasa iaitu :
  1. Fasa pertama berjumlah RM5,000 untuk ketua keluarga
  2. Fasa kedua sebanyak RM5,000 untuk isteri peneroka
  3. Fasa ketiga RM5,000 kepada generasi kedua Felda.
Pada majlis itu, Perdana Menteri turut mengumumkan bonus dua bulan setengah gaji kepada petugas dan pegawai Felda.

ps: ehem abang2 Felda available lagi tak? (-_~)


sumber: leypark.com




 Banner


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

17 rajin komen:

remyhazza said...[Reply to comment]

tertiba jer abg2 felda jadi macho !!!!

Eera Shera said...[Reply to comment]

bro remy, ada knl abg2 felda ke? kehkehkeh

aizamia3 said...[Reply to comment]

kihkihkih.. masa nilah nampa hensem2 je dorang ek.. ;)

maszull said...[Reply to comment]

assalamualaikum eera...tahniah buat peneroka felda sbb dpt durian runtuh ini...:)

PenaTintaPemikir said...[Reply to comment]

hi. kami dari blog penatintapemikir.blogspot.com. harap boleh jadi members kami.
tq:)

Uncle Jonni said...[Reply to comment]

ini duit runtuh ni... bukan durian lagi... huhuhu

AmirFX said...[Reply to comment]

Duriah runtuh minyak akan naik.. hihi..

ciK LyndaWawa said...[Reply to comment]

datuk najib sekarang rajin tul bagi duit kat masyarakat...=]

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

hee..best warga2 felda dpt durian runtuh..:D

Gen2Merah said...[Reply to comment]

wahhh, durian runtuh betul org2 felda ni kan... tahniah... mesti tersenyum tersengih abang2 Felda skrg ni... ehehehe

selamat pagi eera..

Cik FaRiZaM said...[Reply to comment]

untung la org felda kan... ;D

Selendang Merah said...[Reply to comment]

perghh..durian runtuh...boleh lah abg2 felda belanja kita kn2 tuan blog..ahak2

roq said...[Reply to comment]

bodek...jangan tak bodek...hehehe

singgah2 la sini :)

Cik Kartun ( CK ) said...[Reply to comment]

nak bertenggek kat felda la leps nie.. keh3x :D

Pondok Usang said...[Reply to comment]

seronoknyee.. durian runtuh..

teratak hati said...[Reply to comment]

untunglah orang felda dan warga felda kan..

Hanie Dew said...[Reply to comment]

rezeki yang tak terduga oleh peneroka..=)