Lelaki susah menangis?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Menangis dapat buat kita rasa lega. Walopon tak dapat selesaikan masalah, lepas menangis mungkin boleh buat kita rasa tenang sikit. Mungkin jugak dapat kutip balik kekuatan yg hilang. Menangis tak bermakna lemah. 

Orang pompoan memang sinonim dengan air mata. Wah pakai bahasa melayu SPM gitu. Ok sambung... Pompoan menangis boleh jadi tanpa sebab. Lelaki kalau menangis sebab apa pulak?

Cikgu aku pernah cakap dulu. Lelaki menangis sebab 3 orang yg dia sayang. Ibu, isteri dan anak2.


Lelaki menangis tak macho? Kenapa pulak? Lelaki pun manusia biasa, bukan robot yg tak ada perasaan. Kecuali la kalo menangis untuk alasan yg bodoh. Menyampah pulak tengok hihihi.. tapi kalo tengok laki menangis macam kesian kan. Yela dorang bukan senang nak menangis tapi kalo dah termenangis itu mesti la utk sebab yg kuat.

Tak payah la nak pandang keji sangat kalo kaum terancam ni nak banjir pun. Ego tu buang jauh2. Lelaki bukan android bernyawa tapi manusia biasa. So lelaki.. korang pernah/selalu/mudah menangis?  


Kalo hensem macam mamat ni menangih, nak je tolong sapu air mata #gatal


Menangislah kalo rasa nak buat macam tu. Lepaskan aje apa yg terpendam kat dalam hati tu...

ps: suka bahan member aku kalo dia tengah emo. jangan marah weh aku main2 je. tapi emo ko tu kadang2 over lagi dari pompoan yg kena sindrom PMS hoho :p


 Banner


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

14 rajin komen:

mizzkechique said...[Reply to comment]

sy suke lelaki yg boleh menangis sbb dri situ tau yg dia x ego..

KorN said...[Reply to comment]

Laki nangis jer, cume x di tunjukkan depan org jer

cinnamon.com said...[Reply to comment]

menangis sbb perempuan..tu tipu tu....kalau menangis,mengenang dosa2 yg bertimbun tu.oklah.

adik suka tak lelaki yg asyik2 nangis?suka tak.?

Azhar Zulkafli said...[Reply to comment]

menangis satu luahan......
kalau dah tak terbendung.....
menitis jua....
lelaki atau wanita.....

Hanie Dew said...[Reply to comment]

best jd pompuan takpayah reason nak nanges. hahahaha..bahasa melayu SPM fail sbb ko eja "pompuan"..hahahha lagi.

aku senang manges sama kalau tgk lelaki nanges.tak kira, budak kecik, remaja, dewasa dan tua.

kalau lee minho menanges aku sedia tumpangkan bahu..harharharhar..ops..lupa plak aku ni dah kawen.. kahkahkahkah...

Dylla Abas said...[Reply to comment]

tak salah kot lelaki menangis..tapi bukan la menangsi mcm ppuan kan :p

Rapunzeel Cikilolo said...[Reply to comment]

lelaki kena pms parah ouh. consider malas layan...

sis92 said...[Reply to comment]

lelaki ke perempuan msing2 kdg ada ego utk menyembunyikan tangisan especially laki lah kan..tp mmg betul lelaki nangis ats 3 org tu ibu, isteri dan anak..

laskar pelangi said...[Reply to comment]

Bila org lelaki tu sayang sangat2 dekat seseorang tu.Pasti dia akan mengalirkan airmata bila kehilangan seseorang itu :))

kura said...[Reply to comment]

guqa selalu je menangis. hekhek

iEdA said...[Reply to comment]

klo dapat tgk lelaki menangis, mmg bertuah la sbb dowg bjaya rendahkn sket ego dowg 2...hoho

Apple said...[Reply to comment]

Peh! klo lee min ho nangis, ptt kita gelakkan sama2. Apa kes, hensem tp nangis cam pompuan. Lol. Juz kidding.
Lelaki menangis gak namun sbg ketua, dorg harus tunjuk diri tabah. Yela, jika satu family nangis, sape nk jadi org yg tabah n menjadio sokongan kuat tuk fmly tu. Kan? Lol. Lelaki nangis tym sorg2 baru ngam kot.

syahirooAhmad said...[Reply to comment]

kaum terancam ?? hahahhahah.. terbaik!

ABU said...[Reply to comment]

aku dah lama gila tak mengis.. nak ngis buat apa.. :P