Mudahnya jatuhkan hukuman


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kita suka menjatuhkan hukum pada sesuatu atau seseorang yg belum tentu lagi salahnya. Tanpa usul periksa, tanpa tau perkara sebenar kita terus labelkan ia salah. Patut dihukum. 

Kalau tersalah menuduh yg tak salah, kan ke dah menganiaya orang. Bak kata Sunan biar tersalah ampun dari tersilap hukum. 

ps: sibuk menjaga gerai tudung sempena minggu karnival kolej kediaman. Budak UMT mai ramai2 terjah! Tudaung murah2!


 Banner
Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

7 rajin komen:

aizamia3 said...[Reply to comment]

yup.. akak setuju dengan sunan.. 'biar tersalah ampun dari tersilap hukum'
jangan mudah menuduh tanpa tau hujung pangkal cerita dan hanya bersandarkan cerita yang belum tentu betul kesahihannya..

remyhazza said...[Reply to comment]

tak baik menghukum...... biar Allah yg tentukan.....
redha aje dgn apa yg berlaku....

Selendang Merah said...[Reply to comment]

betul 2 tak elok jika kita jatuhkan hukuman pada owg yg salah...itu dh kira kita rosakan idup dia...

kura said...[Reply to comment]

tudaung? typo ke atau mmg trend ni? hehhe

Eera Shera said...[Reply to comment]

prasan je typo tu kn haha

Teenager Housemaid said...[Reply to comment]

takut lah bab2 nak menghukum orang ni..huhu..tapi kenkadang kita dengan tak sengaja terhukum orang..kan..

Hanie Dew said...[Reply to comment]

jangan tersalah menghukum dan menghukun yang salah itu wajib.

jgn dah nampak kesilapan depan mata redha jugak.kang kene tanya kat "sana" nanti.

jadi rajin utk siasat sebelum menghukum dan jgn lari dr membetulkan perkara selagi kita mampu. kalau tak mampu serahkan pada Allah.