Jadilah pendengar yang baik



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Meluahkan perasaan dan bercerita masalah pada orang lain memang tak dapat selesaikan masalah. Tapi sekurang- kurangnya dapat melegakan perasaan dia yang tengah serabut masa tu. 

Lebih bagus kalo dapat bagi nasihat. Tapi kalo setakat jadi pendengar yang baik itu sudah cukup. Cukup untuk dia tau ada seseorang yang sudi mendengar. Bukan senang nak cari seseorang yg tetap bersama kita masa senang dan susah. 


 Banner
Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

17 rajin komen:

Rozuan Ismail said...[Reply to comment]

susahkan nak cari org yg betol2 suka dgr masalah kita

Remy hazza said...[Reply to comment]

perasaan lega itu yg selalu kita harapkan..... apabila meluahkan sesuatu.....

Rapunzeel Cikilolo said...[Reply to comment]

i am for every person except my partner. dunno why

Lea Isnawi said...[Reply to comment]

tp kdg2 baik pendam je masalah kita kan

huhuhu

Terbang Bersamaku said...[Reply to comment]

betul tue, rasa lega bila kt dah lauhakan dan berkongsi masaalah kt...ia dpt redakan stress...

Asyiqin Haulisah said...[Reply to comment]

saya mungkin bukan pendengar yg baik.

♥ wawawawa ♥ said...[Reply to comment]

betul2..kalau kite mendengar mslh kwn kita..at least buat kwn kite tu lega...

laskar pelangi said...[Reply to comment]

tak semua kawan baik kita sudi dengar luahan hati kita kan ~.~

::CIK LYNN:: said...[Reply to comment]

kdg2 cik lynn nngis je...tnang skit...=p

M Fizan said...[Reply to comment]

setuju teramat sangat! bila kita sedih, kita cuma nak sorang yang sudi dengar dengan tumpuan. mungkin bagi nasihat sikit. sebab tu saya dengar sebaik mungkin orang bercerita~

Apple said...[Reply to comment]

Nk jadi pendengar yg bek, diam je n angguk2 kot. Haha.. Yg penting, tunjukkan diri kita berminat nk dengar kn? Lol.

syahirooAhmad said...[Reply to comment]

lelaki cam kami payah nak dapat kawan pendengar yg baik.. kalau rapat sgt rase.. euww...

Hans said...[Reply to comment]

saya seronok menjadi pendengar tapi tak pasti pendengar yang baik atau tak...

Selendang Merah said...[Reply to comment]

Menjadi pendengar yg baek ketika org dalam kesusahan amat bererti sebab mampu membenatu dia kurangkan sedikit masalahnya..:)

ABU said...[Reply to comment]

aku dapat rasakan aku bukan pendengr yg baik.. serius.. aku tak blh la..

teratak hati said...[Reply to comment]

susah nak jadi pendengar yg baik..

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

i have ones. its u dear.
:) thanks