Duduk atas awan


Terduduk. Terkedu. Mengapa harus aku? Mengapa bukan mereka?

Mereka ketawa. Tersenyum. Aku hanya tertunduk. Menangis.

Di sini, aku seorang. Pandang ke bawah mata membengis. 

Marah pada penyebab segala sengsara.

Tidak adil. Menggeleng. Hidup amat kejam. Puas mengeluh, ku dongak.

Terpana. Oh birunya langit. Oh indahnya. Luas. Teguh di situ.

Lapangnya dada. Terasa mahu terbang. Mahu duduk atas awan. 

Cahaya yang menyinar, menyuluh hati yang hampir mati.

Aku mahu terus hidup. Mahu menatap langit yang indah.

Tangan didepang. Mata tertutup. Kepala mendongak. Sambil berbisik..

Manusia hina seperti aku, masih punya ruangkah di tempat ini?


ps: mood nak menulis takde. berpuisi emo pulak la :p



 Banner


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

8 rajin komen:

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

ada hikmah tu...

kancil menjemput untuk menyertai GA.

http://kancil8349.blogspot.com/2012/04/blog-alyzafisolcom-giveaway.html

mirmashi94 said...[Reply to comment]

ujian Allah S.W.T . Allah menguji , tanda sayangkan hamba-nya ^^

iEdA said...[Reply to comment]

insyaAllah...stp yg blaku ada hikmahnya cma cpt @ lmbt jer ^_^

kura said...[Reply to comment]

bukan main monolog dia iyeeee. hahha

[sutera kasih] said...[Reply to comment]

ok x ni?
apa2pun, bykkan bersabar ya :)

remyhazza said...[Reply to comment]

biler tgk pic nie...teringat pc kat opis.... same wallpaper ler...he3

Eera Shera said...[Reply to comment]

haha saje je ni..sy ok je ;)

Hanie Dew said...[Reply to comment]

puisi pun puisi la walaupun aku ni otak sains tak dpt nak tafsir sgt puisi ko. hihihihihi..