Layak ke 'kau' dibenci?

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Jom kita berpantun berkerat-kerat. Jangan cuba tiru di rumah. Ini pantun rosak bahasa!


Hei bila orang kata itu salah kau pun kata salah.
Bila orang kata itu betul kau pun kata itu betul.
Eh eh mana pendirian kau?
Apa perangai kau serupa lalang.
Kau buat orang menyampah.

Orang cakap benda baik kau kata menunjuk.
Kalau orang cakap kasar kau kata dia teruk.
Eh hati kau sebenarnya yang busuk.
Yang kau tau hanya nak mengutuk!

Semua hal dalam dunia kau tahu.
Cerita2 panas memang peveret kau.
Mulut kau pun dah serupa langau.
Kata2 dari kau macam sampah tau!

Kau kata senyum tu sedekah.
Pesal bila selisih bahu kau buat tak nampak.
Aku ini halimunankah?
Atau kau ni memang berlagak.

ps: takde idea dah. haha :D

peveret= favourite
aku= bukan aku.
kau=sape2 aje


 Banner
Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

12 rajin komen:

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...[Reply to comment]

hehe ^_^

shiema sufian said...[Reply to comment]

rajinnyaaa, shiema kalau berkarya memang tak pandai lah.

kay_are said...[Reply to comment]

pantun ke tu? err.. boleh r.. tapi memang faham ape yang cube disampaikan.. manusia ber muka2 ni memang camtu.. tak tetap pendirian langsung, kejap itu kejap begini

HeNRieTTa JoSe said...[Reply to comment]

rajinnye karang pantun....hehehe....rietta xde jiwa sastera....

Dylla Abas said...[Reply to comment]

hahaha...best pantun ni..selamber je ayat2nya...tapi penuh makna..thumbs up dik (",)

mirmashi94 said...[Reply to comment]

haha , menjadi aje pantun akak XD . kalau jenis cakap x serupa bikin mmg bikin kita panas kan kak? hehe ^^

p/s : besh novel tue . x ase menyesal pom beli . hehe . alhamdulillah dpt stret A kak . hehe . tape , at least akak ingat jugak ^^ . tu pom da cukup .

aReLaN said...[Reply to comment]

kreatif betul.hehehe..lama dah tinggal pantun & saster ni.hehehe

p/s : time kasih sudi follow blog saya.dah follow sini balik.salam perkenalan

cIk JanNah said...[Reply to comment]

susah jugak kalau org tak ada pendirian. keputusan dia mesti berubah2

Rapunzel Cikilolo said...[Reply to comment]

hahaha. rajen berpantun :)

remyhazza said...[Reply to comment]

eh.....
berapa byk punya kerat pantun nie ????

Eera Shera said...[Reply to comment]

haha tau la x mcm pantun.. >_<

Hanie Dew said...[Reply to comment]

pantun takde rytm.. hahha..tapi bole masuk betanding seloka. hihi..

nak ambik gambar bersama?? beeeerrrsama sama..tempuuuuhi segala.. bole aje la. roger n out je kitorg. hehehe.

ok. sambung ngadap report. huhu..tulun.