Selamat Hari Lahir Heroku

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hari ni 16 April. Hari yg agak istimewa sebab hari ni adalah hari ulang tahun kelahiran seorang lelaki yang sangat aku sayang. Sayang sepenuh jiwa, sepenuh hati, seumur hidup.

Selamat hari lahir Abah. Makin bertambah dah umur abah. Macam2 dah yg abah lalui dalam hidupnya. Tiap kali tengok abah, aku terfikir betapa berat apa yang terpaksa ditanggungnya. Kami 4 beradik macam2 kerenah. Selalu menyusahkan abah.

Abah adalah hero ku. Abah yg hensem. Abah yg sabar, abah penyayang, abah yg kelakar, abah yg tegas, suka mengusik, suka ketawa. Abah yg pandai masak, abah yg rajin, abah suami yg baik. Abah yg cair kalo dipujuk anak2. Abah yg risau kalo anak sakit.  Abah yg selalu dulukan anak2. Abah yg terbaik. Sampai dah buat syarat nak suami macam abah haha..Tapi akan ada ke lelaki lain macam abah untukku?

Entah bila lah dapat balas jasa abah. Allah panjangkan lah umur abah. Bagilah aku peluang untuk balas segala kebaikannya walopon aku tau sampai mati pun aku tak mampu nak balas.

Aku bukan anak yg baik. Tapi aku nak sangat jadi anak perempuan yg mampu menarik ayahnya ke syurga. Aku kena berusaha kena cuba kalo nak jadi macam tu. Tak pernah cakap kat abah yg aku sayang dia. Cukup ke sekadar ciuman di pipi tiap kali kami bertemu dan berpisah?

Baru berpisah semalam. Masih terasa hangatnya tangan dan pipi abah...


 Banner
Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

11 rajin komen:

♥ wawawawa ♥ said...[Reply to comment]

happy bufday abah..^^ hehe

Dylla Abas said...[Reply to comment]

sama la kita..baru je jumpa ayah semalam...tapi masih terasa lagi ciuman kasih ayah kat pipi ni :)

anyway..hepi bday to ur dad ye (",)

shiema sufian said...[Reply to comment]

Ayah yang banyak bersusah payah membesarkan kita. Happy Birthday uncle (:

Zul Fattah said...[Reply to comment]

hargailah ayah anda sementara dia masih ada.. dan slamat hari lahir utk abah anda.. smoga sihat dan bahagia slalu

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

slmt ari ;lahir abah huhu sedih

mirmashi94 said...[Reply to comment]

insyaAllah akak boleh jadi anak perempuan yang lebih baik . sekurang-kurangnya niat itu ade kan ? selamat hari lahir untuk ayah akak , semoga panjang umur ^^

hamzah ian said...[Reply to comment]

abah aku garang.. hoiho

Jue said...[Reply to comment]

happy birthday abah! abah abah, sempena bday abah, pe kata abah soh anak abah nama shera tu masak hihihi

#eh ttibe aku ber"abah" abah ko hehehe

remyhazza said...[Reply to comment]

happy bithday to abah..... op's... pakchik......

Hanie Dew said...[Reply to comment]

Happy birthday abah..hahahaha..tetibe ramai adik beradik ko..suke tak suke tak. Semoga dirahmati Allah dan dikurniakan kasihatan yang baik dan bahagia betsama keluarga...aminnn...

Eera Shera said...[Reply to comment]

thx semua ^^