Susah kalau terlalu peduli

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

sumber: pesbuk

Kalo kisah sangat apa orang nak cakap, payah jugak. Ini tak boleh, tu tak kena. Tak ada yang perfect kan. Pikir yang baik2 aje la walopon kadang2 macam payah.

Aku harap anon yang kutuk aku hari tu terbaca la entri ni. tu pun kalo dia sudi nak singgah lagi ler. sebab dia mana suka blog aku. isy lambat betul aku nak balas pujian kau anon. aku bukan nak tunjuk baik weh. kalo nak tunjuk jahat pun , buat ape nak tunjuk kat blog ye dak haha.. aku tak tau la ayat dia tu berniat nak kutuk ke or saje bagi pendapat tapi macam lebih pada nak kutuk je. sedih tau kata aku tunjuk baik wuwuwu.... 

Mula2 panas gak aku baca. lama2 aku lupa dah. tapi bila terbaca ayat kat atas tu, teringat balik. marah? tak sangat dah kot. tapi aku rasa kena gak bela diri kan. anon sila be cool huhu..

mesti la nak cite benda baik je kan. kalo pasal diri sendiri pun, tak kan nak bukak pekung di dada kat orang lain? tak kan aku nak cite aku pernah tido sebilik sekatil dengan patung spongebob dan pooh kot? 

tapi kalo pikir2 balik, mungkin ade baiknye anon tu tegur macam tu. kita ni kalo tak ditegur tak sedar diri ye dak. tapi cer tegur lembut sikit. baru sejuk perut nak baca haha..

kalo nak tau pasal pe tengok la sini.

ps: terpanjang pulak entri anon ni..jangan lupa KLIK bawah ni!




 Banner

Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

18 rajin komen:

Fatin Nadia said...[Reply to comment]

Assalamualaikum.. conclusinya, selalulah mendidik diri supaya berfikiran positif terhadap orang lain.. biar la orang lain nak kata apa kat kita.. kita kenal diri kita kan..^^

kura said...[Reply to comment]

haa apa pun tak bolehhh. hahha

Nong Andy said...[Reply to comment]

bodek sikit boleh? haha..

yg baik tu dtg dari tuhan, jgn jahat tu dari saya.. (copycat ayat org lain hehe)

kita xkan dpt puaskan hati org. dia jeles tu :) maknanya kau dah cucuk hati dia ahahaha..

mcm gak org cantik. org cantik selalu x ramai kawan. sebab terlalu cantik smpai x boleh tahan nak cemburu kat kecantiannya hehe..

sama gak dgn org baik. kita x nak terima sgt org tu baik sgt. Mesti org baik tu ada masanya busuk ati gak hehehe..

ah.. merepek pula pjgnm di sini .. sori :)

maaf kalau terkasar bahasa ye Eera :)

aReLaN said...[Reply to comment]

memang mustahil nak puaskan hati sume orang.sume serba tak kena kan.hmmm...sabar ye

remyhazza said...[Reply to comment]

manusia......
rambut sama hitam tapi warna di hati belum tentu......
susah nak puaskan semua org....

Bidadari Syurga said...[Reply to comment]

adoi. semua yg di atas ada di mana2... payah kan? eeeeeeeeeeeee... kat surounding aku ada byk dan tepat untuk ke semua yang ada di dalam pic tu... arghhhhhhhh tension

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

sabarlah...semua pada niat kita...kita niat untuk berkongsi cerita dan pengalaman...c anom tu biasa...dengki dan penakut...memang dalam dunia nie buat kita serba salah...namun jika kita berada di tempat yang betul...insya Allah kita akan dipuji

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

bermakna ada orang hargai entri kamu...kehadiran kamu dan kesetiaan kamu pada blog mereka...tahniah...semoga bertambah peminat untuk mengunjungi blog kamu...

AmirFX said...[Reply to comment]

Anon nie budak kampung pisang ker? Mmg kaki poret si Anon nie..

Santri T.P.I.N.I said...[Reply to comment]

salam kunjungan... memang si anon yg tak faham ni kadang buat kita panas je... baling batu tapi sembunyi tangan... si anon tu memang pengecut!

Muhammad Saiazuan Norhalik said...[Reply to comment]

bukan senang nak puaskan hati semua pihak.. buat apa yang kita rasa betul :)

♥ wawawawa ♥ said...[Reply to comment]

sabar jela..

bukan semua orang ada pemikiran sama ngn kita kan? ^^

mirmashi94 said...[Reply to comment]

nak puaskan orang lain payah kott . better puaskan diri kita . bile kena tegur , yang baik kite amik , yang buruk kite buang . pernah kena jugak . at least akak kena macam ade unsur nasihat . tapi saya memang kena kutuk teros . hehe . untung sekali aja kena , lau banyak kali . x kuat rasanya nak hadap . huk3 -.-'

Liyana Zahim said...[Reply to comment]

Kite ni nk dgr ckp org smpai msuk kubur pun org dok ngate lg dik.. Manusia sume mcmtu.. Kdg2 kte pun tak terlepas.. Jadi jom kite pindah lam utan.. Wakakaka..

Nana said...[Reply to comment]

semuanya serba tak kena kan..

[sutera kasih] said...[Reply to comment]

susah nak puaskan hati semua org..sabar ya :)

Miss Xyz said...[Reply to comment]

tula psl.. smua bnde serba x kne.. huhu

Jue said...[Reply to comment]

aku ade bc psl entry neh hr tu ngan yg anon komen tu
seyesly, nak komen tp x brani nak show dr sdnri..sgt keyboard warrior hahaha
tp bgs gak org camni wujud..brlah meriah skit dunia blogging ya dok hehe

kkdg mmg bkn niat kita nak tunjuk baik tp tu la..org akn ttp slh faham sbb kkdg ada org tu x reti nak fhm pe dismpikan mlalui pnulisan =)