Lau Kana Bai Nan Na alunan yang sangat indah

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Dalam entri yang ni, aku ade sebut pasal kumpulan nasyid Nur One. Tapi yang ada masa tu 2 orang je dari 4 orang ahli kumpulan. yg ada cuma Asyraf dan Syafiq je. Dalam banyak2 lagu yang dorang sampaikan, aku tertarik beno kat satu lagu ni. Lau Kana Bainana, yg lagu asalnya dinyanyikan Abdul Rahman.   Sedap sangat lagu ni. Liriknya, Subhanallah..indah sangat..



Lau kana bai nan na ni maksudnye Kalaulah Rasulullah Masih Ada..kalo la Baginda masih ada kan..tak kan jadi macam2 kezaliman yang dah jadi macam sekarang ni. Dah boleh nampak bala akhir zaman. MasyaAllah.






 Banner
Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

8 rajin komen:

remyhazza said...[Reply to comment]

sedap lagu nie......!

Santri T.P.I.N.I said...[Reply to comment]

baru je buat entri tentang lagu lau kaana bainana habib... memang best lagu ni sampai wat ringtone...

http://sun3tpini.blogspot.com/2012/03/lau-kaana-bainana-sekiranya-baginda.html

Muhammad Saiazuan Norhalik said...[Reply to comment]

subhanallah :)

Santri T.P.I.N.I said...[Reply to comment]

عبد الرحمن محمد -- لو كان بيننا الحبيب
------------------------------------------
يا ربي قد غفلنا وكلنا طمع
في عفو وفي كرم وفي اعتاق
وجنة مع سيد البشر
ندعوك... ندعوك ربي من الأعماق

لو كان بيننا الحبيب # لدنا القاصي والقريب
من طيبة قبل المغيب # طالباً قرب الحبيب

بقربه النفس تطيب # وتدعوا الله فيجيب
أنوار طه لا تغيب # بلغنا لقاه يا مجيب

هداك الكون الرحيب # رحمة الهادي القريب
حديثك النهر العذيب # جوارك الغصن الرطيب
فدتك روحي يا حبيب # محمد مكرم الغريب
بقربك الروح تطيب # يا رحمة للعالمين

يا حبيبي يا محمد # يا طبيبي يا ممجد
أنت ذوالفضل المؤيد # جل من صلى عليك

Kazman / Sue said...[Reply to comment]

salam berhujung minggu....

Khuzrin Kamarudin said...[Reply to comment]

Indah!

kay_are said...[Reply to comment]

kalau Rasullullah tu hidup lagi, memang malu r kite sume kat Baginda.. hmm.. tmbah2 aku yang banyak dosa ni..

Fatin Nadia said...[Reply to comment]

Assalamualaikum.. seriusly, kalau hayati lagu ni betul2, boleh nanges neh..