Oh God, forgive me when I whine!


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Ahmad Bukhatir, Forgive me.

ni liriknya kalo ada yang tak boleh play video:

Today, upon a bus,
I saw a girl with golden hair.
And wished I was as fair.
When suddenly she rose to leave,
I saw her hobble down the aisle.
She had one leg and wore a crutch.
But as she passed, she smiled.
Oh God, forgive me when I whine.
I have two legs the world is mine.

With feet to take me where I `d go.
With eyes to see the sunset's glow.
With ears to hear what I'd know.
Oh God, forgive me when I whine.
I have blessed indeed, the world is mine.

I stopped to buy some candy.
The lad who sold it had such charm.
I talked with him, he seemed so glad.
If I were late, it `d do no harm.
And as I left, he said to me,
"I thank you, you've been so kind.
You see," he said, "I `m blind"
Oh God, forgive me when I whine.
I have two eyes the world is mine.

With feet to take me where I `d go.
With eyes to see the sunset's glow.
With ears to hear what I'd know.
Oh God, forgive me when I whine.
I have blessed indeed, the world is mine.


I saw a child with eyes of blue.
He stood and watched the others play.
He did not know what to do.
I stopped a moment and then I said,
"Why don't you join the others, dear?"
He looked ahead without a word.
And then I knew. He couldn't hear.
Oh God, forgive me when I whine.
I have two ears the world is mine.

With feet to take me where I `d go.
With eyes to see the sunset's glow.
With ears to hear what I'd know.
Oh God, forgive me when I whine.
I have blessed indeed, the world is mine.

tiap kali tengok video ni aku menangis. masih ramai lagi yang tak bernasib baik. apa yang kita lalui tu mungkin tak seteruk orang lain. betul, segala penderitaan dan kesusahan kita hanya kita dan Dia saja yang tau. walopon ada yang bersimpati, ada yang cuba memahami, hakikatnya kita sendiri yang menanggungnya.

kita salahkan takdir, kita rasa hidup ni tak adil, rasa terbuang, rasa diri sangat lemah, rasa tak berguna. sedangkan kita tau hidup ni cuma tempat persinggahan. aku pernah rasa mau dipeluk, mau dipimpin bila lemah, mau disapukan air mata, perlukan bahu untuk bersandar. dan sampai hari ni, aku masih cari kekuatan..

untuk adik tersayang, Cik M awak sangat kuat lebih dari yang awak tau.. ;)



Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

10 rajin komen:

shiema sufian said...[Reply to comment]

kadang kadang kita rasa macam kita yang kurang bernasib baik. sedangkan lebih ramai di luar sana yang lebih tidak bernasib baik.

Eera Shera said...[Reply to comment]

@shiema sufian bersyukur la dgn apa yg kita ada kan

remyhazza said...[Reply to comment]

sentiasa buka minda melihat org lain....
nice for sharing eera...
kekadang kita buta hati dan perasaan sedangkan kita sempurna kejadian...
bersyukur dgn apa yg dicipta....
perbaiki kelemahan yg ada....

ekabukanmakcikkau. said...[Reply to comment]

taknak lah aku tengok . kau tengok berkali-kali pon dah nangis . aku yang baru nak tgk ni mesti bersungguh-sungguh nangis ahahhaha.

tu lagu eh? aku terbaca macam baca puisi plak .* bajet reti dok?hahaha

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

jgn salahkna takdir

take note

Cikgu Ma said...[Reply to comment]

assalamualikum...lama tak singgah sini...akak sebuk..

errm, rasa benar dengan diri kata2 ni -->kita salahkan takdir, kita rasa hidup ni tak adil, rasa terbuang, rasa diri sangat lemah, rasa tak berguna. sedangkan kita tau hidup ni cuma tempat persinggahan. aku pernah rasa mau dipeluk, mau dipimpin bila lemah, mau disapukan air mata, perlukan bahu untuk bersandar. dan sampai hari ni, aku masih cari kekuatan..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...[Reply to comment]

trus dwnld lagu ni! sungguh mendalam maksud lagu ni.. zuan cuba membayangkn dengan lirik.. x tgk pn video dia..

Hanis MY said...[Reply to comment]

Suka2 sgt menginsafkan!

Si BuDaK KaChAk said...[Reply to comment]

bersyukur dgn apa yg ada kerana ada yg lbih menderita dr apa yg kta rase...

Teenager Housemaid said...[Reply to comment]

kak..saya sebak sgt dengar lagu ni and lirik dia.. :')

kak, thanks sgt2...:')