Hatiku di Harajuku-sebuah percintaan berdarah


Sinopsis:

Ryu-Watanabe berasa tidak dirahmati; dilahirkan di penjara dan membesar di rumah kebajikan. Sepanjang hidupnya tidak pernah tenteram lalu membawa diri ke Jepun. Dia menyertai satu kumpulan yakuza dan menjadi samurai yang mahir bermain pedang. Jenayah adalah gelanggang permainannya dan penamat permainan itu adalah maut.

Dalam kumpulan itu, dia jatuh cinta dengan Noriko. Kisah mereka dan kumpulan yakuza menjadi tarikan kepada Sabrina untuk mengetahui dengan lebih lanjut. Dia bersama Murni melancong ke Tokyo untuk mencari Ryu-Watanabe.

Adakah mereka dapat menemui Ryu-Watanabe? Siapa sebenarnya Ryu-Watanabe itu? Adakah dia menyesal menganggotai kumpulan yakuza dan menjadi samurai?

sumber: Alaf21



Sebuah kisah yang berbaloi untuk dibaca. Seperti novel2 RAM yang lain, HDH ternyata tidak menghampakan dan seperti biasa, jalan ceritanya sukar mau diramal. Sedikit kelainan, HDH agak berbeza dengan novel RAM yang lain kerana menjadikan cinta sebagai tunjang jalan cerita. Namun babak aksi dan pertarungan mewarnai cerita ini memandangkan ia sebuah kisah cinta antara yakuza. Percintaan berdarah! 

aku pun ada pedang samurai haha

Aku tertawan dengan kehebatan Ryu Watanabe sebagai seorang samurai. Sambil membayangkan aku ini Noriko yang amat dikasihi Ryu Watanabe.Hihihihi…Ryu Watanabe, lelaki hebat tapi kisah silamnya sangat pahit! aku rasa HDH antara buah tangan yang terbaik dari RAM walopun novel2nya yang lain tak pernah menghampakan.

Nota hati: semua orang berhak mendapat peluang kedua…



Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

9 rajin komen:

Unknown said...[Reply to comment]

percintaan berdarah.....
tragis nyer....

Anonymous said...[Reply to comment]

aku belum sempat baca yang ni lg :)

Si BuDaK KaChAk said...[Reply to comment]

xde mse nk bce novel skang ni...huhuh

Anonymous said...[Reply to comment]

woww.. percintaan berdarah tuuu @_@

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

tak pernah baca novel...hee...

Hanim Irsyad said...[Reply to comment]

samurai?.. mcm best jew. tp problem nye malas bace buku or novel :(

Ce'gu JAERA said...[Reply to comment]

saya memang suka baca2 cerita yang gaduh2 ni... samurai2 gitu.. ekeke

Jue said...[Reply to comment]

disebabakan bc kelam kabut aku baca Ryu-Watanabe jd Ryu-Wannabe haha sorry boss
nanti aku p usha novel neh

Abu Bagi said...[Reply to comment]

macam sedap je ni di baca.. ala aku ada dua lagi novel tak sempat baca abis.. busy bah..