Bertimbang rasalah!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Kalau tak nak orang benci kita, janganlah sakitkan perasaan orang lain.
Kalau tak nak orang tipu kita, jujurlah dengan semua orang.
Kalau nak orang hormat kita, belajarlah mengormati diri dulu.
Kalau nak orang hargai kita, jadilah teman yang baik.

Pendek kata, kalau kita nak orang buat sesuatu kat kita macam yang kita nak, kita pun kenalah buat benda yang sama. Kalau kita tak suka orang buat macam tu, kita pun tak boleh buat macam tu kat orang lain.


Ps: kita takkan lepas buat silap…



Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

7 rajin komen:

Dylla Abas said...[Reply to comment]

u do 1st before u ask for it...setuju sgt dgn entri ni (",)

Rapunzel Cikilolo said...[Reply to comment]

what u give, sure u get back. kann???

[sutera kasih] said...[Reply to comment]

betul3..semuanya bermula dr diri kita..

Munnafendy said...[Reply to comment]

betul betul betul =)

cIk JanNah said...[Reply to comment]

tapi kadang2 kita dah buat yg terbaik pada pandangan kita tapi belum tentu baik pada pandangan org lain kan? kesimpulannya memang susah kalau nak puaskan hati semua org :)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...[Reply to comment]

buat baik dibalas baik, insyaAllah :)

Nong Andy said...[Reply to comment]

buat baik berpada-pada buat jahat jgn sekali :)