Soalan maut

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

sedutan episod petang tadi. ceh..konon2 la..

cam ni la gaya aku

tut..tut..tut..tut.. (mak tak pakai caller ringtone)

dah borak2, gosip dan ngumpat semua........tiba2...

aku: dah masuk tahun baru kan mak. umur pun dah bertambah. ira dah masuk..... tahun dah.

mak: a ah kan. dah boleh kawin la tu.

aku: haha mak carikan la. ira tak pandai cari (mak orang bagi hint suruh carik la wakakaka geli den)

mak: cari sendiri la. kang tak berkenan pulak. cari la dulu, 2,3 tahun lagi kawin....

aku: ok tak nak cakap lagi. hah mak........ (tiba2 pintas cakap mak dan tukar topik terus)


mak kalo dah bukak topik tu mesti saje nak panjangkan. kalo kat rumah pun gitu la gaya aku mengelak. eeeiii...gayanya cam aku dah patot kawin je. lambat lagi la..

ye..dah anak sulung. aku paham. mak ngan abah umur makin bertambah. aku study pun tak abes lagi.

entah la abah..ada ke orang nak kat anak abah ni... boleh ke ira jumpa lelaki sebaik abah... ada ke lelaki yang sayang mak sama macam ira sayang mak...


ps: mencari bakal suami, bukan boypren 



Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

8 rajin komen:

Nong Andy said...[Reply to comment]

ada.. mesti ramai yang nak :)

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

hee..kalau tak tukar topik..mahu sampai ke sudah tak habisnya kan...hee~

#InsyaAllah..satu hari nanti mesti akan jumpa jodoh yg sesuai dengan eera...:D

AmirFX said...[Reply to comment]

Kalau dah jodoh tak ke mana... *pengsan*

Si BuDaK KaChAk said...[Reply to comment]

insyaAllah ade jodoh tu nnt....cume ingatan kalau mncari yg perfect belum tentu lagi akan dapat....so jgn la memilih sgt k??

aimie amalina said...[Reply to comment]

weee
hehehe
malu2 la tu
kiki
x pe..mest berjumpe bakal suami bukan boipreng nnti :))

insyaAllah :))

Eera Shera said...[Reply to comment]

aku amin kan hehe ;)

zareliqa afiqa said...[Reply to comment]

semoga dapat mencari calon suami tu yer.hehe :D
Sama lar dengan iqa.Asal jumpa orang jek,tanya bila kita nak kawin.edehh =.=

Hanie_Dew said...[Reply to comment]

hihihihi. dah macam citer drama pulak. macam mak ko bagi tempoh masa utk carik calon suami.