Masuk universiti tak dapat kerja

Assalamualaikum dan salam sejahtera.



amaran: entri ni tak ambik kira warga maktab,politeknik dan sebagainya..


entri sebelom ni, aku cakap pasal masuk matrik tak dapat u. kata lah dah ada rezeki masuk u, apa orang akan cakap pulak..

ada sesetengahnya akan cakap masuk u tak dapat kerja. kalo korang rasa macam tu, pehlis..jangan masuk..jangan isi UPU pun..

yang cakap ni selalunya mak2 budak. budak2 rilek je. mak2 kan nak berlawan je anak sape pandai.

tu la yang kena kat mak aku. geram gak..tapi aku tak kisah sangat sebab yang cakap tu takde sorang pun anak dia masuk u...bahahahaha (gelak kejam)

walopon tak tau lagi nasib aku cemna nanti, tapi agak2 la..aku tak sempat nak daftar lagi dah cakap macam tu. dengki tau...

kalo keje tak sama ngan bidang kita pun dihina jugak..adeyy!!


ps: mengikut statistik, bidang aku ni kerja kat malaysia tak banyak..
risau wo kalo masin mulut mak bedah tu :(




Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

8 rajin komen:

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

ndak kisah...rezeki di tangan Tuhan...jangan fikir sangat...apa yang penting pengalaman kita di universiti...ambil sepenuhnya dengan bertanya kepada pensyarah2 Universiti kita...berkongsi idea dan pandangan...

Hanie_Dew said...[Reply to comment]

ko ambik bidang ape ni eera oi.kalau dapat keje kat luar negeri pon apa salahnya, janji kerja. kalau tak banyak kat mesia cari kat luar mesia.

tp kalau tak banyak, sekali ko dpt peluang cerah masa depan.

Teenager Housemaid said...[Reply to comment]

hurm..
jadila saya..penganggur terhormat..huahuahuahua...

Rapunzel Cikilolo said...[Reply to comment]

rilek je. setiap usaha mesti dapat balasan setimpalnye. so dont give up je.

Si BuDaK KaChAk said...[Reply to comment]

pduli kate org....yg pnting kite kne btindak seperti org yg brilmu...

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

haa..pedulikan je cakap2 orang ni...jelez la tu...rezeki ada kat mana2...cuma kita kena usaha..ikhtiar...baru la tawakal...kalau tawakal je tanpa usaha..tak ke mana jugak kan...

#eera dalam bidang apa ye...?

Eera Shera said...[Reply to comment]

suka komen korang..thx.. ;)

ezad: kos org pemuliharaan dan pengurusan biodiversiti ^^

Ezad Skytech said...[Reply to comment]

hee..sama2 eera..:D

#mmg agak rare bidang eera ni...all the best ye..semoga ada kerjaya yang sesuai dgn bidang eera ni...(^^,)