Tipikal Drama Korea

salam.

korang layan drama Korea? aku pun layan jugak. tapi jarang la. sebab die berepisod kan. 1 episod sejam or lebih. aku bosan tengok cite lama-lama. lebih dari 2 jam je, aku tertido depan laptop or tb. hehe..

member: pelik la ko ni.aku boleh je abes satu cite dalam satu malam.

well..tu kamu.aku ni bukan tengok cite sangat. pasang je lagu, sumbat earphone kat telinga, boleh la aku berjaga. boleh la aku buat keje atau berblogging.hehe..

KLISE. cite Korea memang best. kelakar. hero hensem (walaupun ada yang jambu..eww) heroin comel. lagu2 yang pehh..layan. tapi bese la..ada yang klise kan. kalau ostad geli geli cite pasal tipikal drama Melayu, aku cite pasal Korea pulak ek (berdasarkan yang aku dah tengok ek).

kalau hero kaya, heroin miskin atau sebaliknya la. kaya dorang memang kaya gile la. kalau yang susah tu memang susah la. ingat Cinderella ke ape. yang kaya nak ke pandang yang miskin ni ek?


hero punya la control macho dan ego, heroin cam sengal2 dan bodoh2 gitu.

permulaan cerita memang kelakar. yela masa tu nak pikat memikat. kat pertengahan cite, bila dah masing2 dah suka, mula la babak air mata. sedih2..


hero atau heroin selalunya tak ada mak ayah. yang ada cuma atuk yang kaya, dorang pewarisnya. lepas tu adalah mak cik atau pakcik yang baik ataupun yang tamakkan harta.

banyak jugak babak makan. sama cam cite Melayu. bercakap ngan mulut penuh. nasib tak mati tercekik.hehe..


tu je la yang aku ingat. aku pun tak tengok banyak sangat cite dorang. tapi bagi aku kan, aku suka lagi cite Jepun. lebih kepada kisah keluarga dan persahabatan. macam One Piece kan. opss..tu anime :p

p/s: asik layan cite cinta jek, bosan jugak kan. well, novel Melayu sekarang pun dah agak klise kan. lepas tu cam nak tiru cite Korea pulak kan. tak semua la ek. ada je penulis yang hebak2 belaka. korang ada nak tambah pape?pendapat korang?

imej: curik dari pakcik google

7 rajin komen:

JIJI YU said...[Reply to comment]

citer korea yg engko lyn je cenggitu

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

Kancil suka animasi jepun..best semuanya...hehehe..salah satunya One Piece tu

AmirFX said...[Reply to comment]

Kmk dah tengok cita My Girlfriend is a Gumiho... Endingnya sik best terus...haha..

Amy Syaquena said...[Reply to comment]

love korean movie...

monster kecik said...[Reply to comment]

cter korea sgttttt sweet!!!! awww ~

aizamia3 said...[Reply to comment]

ntah.. dulu masa remaja layan jugak.. sejak dah jadi remaja purba tak minat dah.. hikhikhik..

Eera Shera said...[Reply to comment]

ramai yg layan kan..boys pun sama ek