Kerana nafsu


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Semua makhluk bernyawa dalam dunia ni ada nafsu. tak kisah la manusia ke haiwan ke..semua ada nafsu. bukti? kucing yang comel tu pun selalu bernapsu tengok aku. sampai tak kelip mata. bukan la nak cakap aku hot, tapi kucing tu bernapsu kat makanan aku jek. ahh..stret to da point je la.

semalam aku pi cuci mata. tengok barang hot punya. peh panas ni kipas2. terserempak la pulak dengan sepasang kasut, eh tak berpasang-pasang sebenanye yang colourful macam2 warna hehe.. geram weh tapi aku tarik napas dalam2. gegar2 kepala sikit biar sedar diri. teringat kasut yang tak berapa pakai sangat. dan akhirnye, aku berjaya menahan gelora napsu di jiwa hahaha..

so, aku pun balik la dengan perasaan bangga di jiwa dan dada yang mengembang. tapi..tapi..bangganya hanya sementara. napsu yang jinak2 merpati ini akhirnya tersungkur di lubang permainan syaiton! aku TERbeli buku online. geram sangat lah akhirnya beli jugak. hihihi.. ala dua bijik je. tak mahal pun. ayat nak berjimat aku tu hanya terlapaz di sanubari aje lah.


aku boleh tahan dari beli baju-tudung-kasut-beg-women stuff etc tapi aku tak boleh tahan kalo nak beli novel/buku. dan..dan..aku tak penah menyesal walopon poket ku jahanam. bukti? novel kat rumah tu melambak dah. lagi..masa sekolah dulu aku ikat perut sebab nak beli novel. emm sebenanye idak ler aku ni memborong novel je. ade je buku2 lain sebab aku suka genre yang variety. 

semua orang ada minat masing2 kan. dulu kawan aku cakap membazir. dah tu aku tanya dia balik, pehal ko beli cd banyak2 tu tak bazir? dia cakap dia minat. hah tau pun so jangan banyak cakap. bila ko minat tu, ko sanggup buat apa je dan ko rasa berbaloi dan tak menyesal. bila ko tengok koleksi yang ko kumpul dengan susah payah ko rasa bangga. rasa puas. 

ade orang suka tengok movie. ada orang sanggup abes duit beli tiket konsert. ehem..hehe..tapi ada sape kisah?tak sebab tu hak dorang. minat dorang. cuma satu la..kalo ada duit takpe. kalo sampai tak makan, tak terurus atau gila sebab berhabis duit, kena jumpa pakar sakit jiwa tu. siyes ni bukan main2 -_~

kerana nafsu, poket merana.......

ps: nak tau aku beli buku apa? jeng jeng jeng...heh takde sape heran pun =.=




Terima kasih sudi baca sampai pengsan ^___^

11 rajin komen:

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

Mmg lrne nafsu smte huhu

remyhazza said...[Reply to comment]

kepuasan datang biler kita beli brg yg kita suka....
kalau tak mampu , kita kumpul dulu....
tapi betul kata eera....
passion yg paling penting...

Rapunzel Cikilolo said...[Reply to comment]

eera. beli buku online? macam menarik je tu :))

NIZAM said...[Reply to comment]

kalo minat, tak kesah ape pun. ada orang suke mknn, so die tak kesah abeskan duit nk mkn. ada orang suke gadget, so die abeskan duit beli gadget. yang penting pandai2 la bajet. jgn smpi takde duit nk beli nasi sudah. err.. hehe

:))

Nong Andy said...[Reply to comment]

haha.. memang!

benda lain aku boleh tahan..

tapi buku?

adoi... pejam mata je beli.

pujuk hati - alah.. tak mahal.

hehehe.. nafsu btul! :)

AmirFX said...[Reply to comment]

Perempuan... haha... :D

Eera Shera said...[Reply to comment]

@Nong Andy geng la kita ;)

Eera Shera said...[Reply to comment]

@AmirFX jht..jht..jht!!!

.........cP~ said...[Reply to comment]

Salam.

Sekali je haritu berhabis duit masa bookfair. Lepas tu takbeli langsung dah. Habiskan yang mana beli. tapi, boleh buat rujukan.

ayanuts said...[Reply to comment]

shopping tu satu terapi :)

cik Kartun said...[Reply to comment]

hahaha terasa CK..
ari uh bajet tak nak blnje duit gaji lebih2..
pastu adik bwk g downtown..mcm2 CK borong @_@