Salah sangka dengan Allah?



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Masa berdoa, masa sujud atas sejadah, masa mintak macam2 permintaan, tentulah mengharapkan doa dan harapan tu termakbul. Tapi tak selalu apa yg dimintak itu jadi kenyataan. Kalo termakbul pun belum tentu cepat.

Bila rasa macam tak dapat apa yg kita nak. Bila dalam terdesak kita salah sangka. Ya, salah sangka dengan Tuhan. Sedangkan Allah Maha Mendengar. Mestilah Dia dengar, tahu apa yg dimahu.

Dia lebih tau apa yg terbaik. Apa yg patut kita dapat. Apa yg layak untuk kita. Bila tak dapat, kadang tanpa sengaja kita persoalkan. Bandingkan dengan orang lain. Tapi bila Dia bagi semua apa yg ada kat kita ni, ada Dia persoalkan bila kita lupa nak berterima kasih??  Ah malu sungguh!


ps: dari hamba yg sering meminta :(



 Banner


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

15 rajin komen:

Unknown said...[Reply to comment]

betul tu....
jgn salah sangka......
berdoa dan berserah....... kalau ada rezeki segalanya mudah.....

Mastura Borhan said...[Reply to comment]

yup. sebab itu perlu ada sabar...

Kayu Manis said...[Reply to comment]

Allah suka hambanya merintih.bermunajat dan berdoa yg tak putus2..

missha said...[Reply to comment]

thanks untuk peringatan :)

Pwincess said...[Reply to comment]

Mengingatkan. Thanks for this entry. nice =)

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/dinosaur-eggs.html

Dylla Abas said...[Reply to comment]

malu juga jadi hamaba-Nya yg sering alpa..bagus entri ni dik..peringatan bersama :)

Hanie Dew said...[Reply to comment]

aku pun sering meminta minta.sedar tak sedar kadang lupa nak ucap alhamdulillah.

Unknown said...[Reply to comment]

ya manusia y slalu khilaf

izzazi syahnaz nazri said...[Reply to comment]

follow.. salam perkenalan.
http://kliktekan.blogspot.com/

Asyiqin Haulisah said...[Reply to comment]

terkadang kita hanya menadah tangan pada NYA tika susah saja.

aizamia3 said...[Reply to comment]

bersangka baik itu lebih baik dari kita bersangka sebaliknya.. ada hikmah disebalik tiap kejadian tu.. ;)

Unknown said...[Reply to comment]

betoi..sokong statment akak tuu..

Salina Mat Isa said...[Reply to comment]

Allah tau apa yg trbaik utk hambaNya..

Jue said...[Reply to comment]

nice entri beb
kkdg mmg lunrah sstgh manusia yg mudah alpa pabila gumbira dan mudah myerah bila badai melanda..hingga wujud persoalan wujudkah DIA?

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

betul tu. cuma kadang2 kita sebagai insan biasa sentiasa tergadah. kita lupa kita nie hanya hamba. siapa kita utk mempersoalkan apa yg belaku. setiap aper yg belaku pasti ada hikmah nye. mybe kita xnampk skang. tp one day kita akn nmpk hikmah nye. Allah know what best for us.