Jalan kau pilih

Bulatkan tekad...


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tidaklah aku petah berkata -kata dan lantang berbicara maka pada halaman kertas aku lukiskan luahan rasa. Sesuatu itu pernah singgah dan pergi tapi ia muncul kembali. Sesuatu itu merasuk makin menggila ke dalam jiwa dan fikiran dan aku menjadi hanyut, larut hingga sebati. Tuhan temukan ku dengan sesuatu itu, apakah punya makna tertentu?


Intro je tu. Kemain panjang. Korang ada cita-cita? Korang minat apa? Teruskanlah dengan kecintaan korang pada sesuatu tu. Biarlah orang lain nak dengki, nak caci maki asalkan tak buat benda yg salah tak apa aja. 

Haisy cakap memang senang. Cer praktik, kena kat batang hidung sendiri, hah dapat setepek kat muka. Kata tak peduli tapi kisah jugak. Mulut kata ada-aku-kisah tapi kepala dok pikir 'tak pe ke ni', 'boleh ke', 'apa orang kata' dan bla bla bla lagi.

Pasti ada; walopun seorang yg membantu...



Thanks to Nur Aqilah Mohd Sholihin pakwe kesayanganku. Ceh macam lesbo. Tapi kata2 kau semalam menyentap hati aku. Menghentak kepala aku sampai buat aku tersedar. Hanya sebab kau kenal aku. Kau tau apa kesukaan ku, apa kekurangan ku. Dan tukar kerisauan aku jadi satu senyuman yg panjang.

Aku dah pilih jalan aku. Aku tau pasti berliku. Tapi sebab kau selalu ada. Dan DIA juga. Aku tak mau mengalah. Kamu...ya korang semua, pasti punya jalan yg dipilih dengan cerita yg tersendiri kan? Bengkang- bengkoknya jalan mu, kau dan DIA aje yg tau. Senyum. =)




 Banner


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

14 rajin komen:

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

thanks dear. terharu ak. ak doakan kita masing2 dpt mengejar cita2 yg kita impikan. ammin. kalo ko happy ak happy. kalo ko bahagia ak bahagia. ko kawan suka duka ak. igt lg ak dlu slalu je kita brgayut. kongsi cterr. nangis2.. hehe sengal je. indah sgt..

Hanis MY said...[Reply to comment]

InsyaAllah pasti boleh akk doa dr jauh

Remy hazza said...[Reply to comment]

berliku kah perjlnan kita.... bersimpangkah destinasi kita.... hanya kita yg tahu.....
kita yg mencorakkan rentak perjalanan itu.......

Kopi Adrenalin said...[Reply to comment]

amboi..sampai menghentak kepale kot..ganas!!kalau 100 kali dye bg kate2 cmg2 kompem pecah kapale..hahahah

hehe..nk mintak jase baik boleeh?tolong promot kan blog kat sini boleh?hihihi

missha said...[Reply to comment]

senyum and all da bez :)

teratak hati said...[Reply to comment]

Semoga brjaya menempuh jalan yg dipilih..

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

bile da pilih kne la tanggung risiko kan

Lyaa Suriany said...[Reply to comment]

pndai bermadah kata ni
hehe
anyway
kita yg tntu kan jln hdp kita
once kita dah plh
ykin
n usaha
insyaAllah

Liyana Zahim said...[Reply to comment]

Susah nk pilih jln.. Teringat satu sajak mse skolah dlu, the road not taken.. Bnyk lesson from da poem boleh dpt.. Bila da tua2 mcm ni bru pk.. Life is not easy as we tot-

Hanie Dew said...[Reply to comment]

untung kan ada kawan yang memahami..dan lebih kenal diri kita banding kita sendiri..hihihi..
semoga tabah dan tekad menempuh jalan berliku..

kadang2 kalau aku keliru dgn diri sendiri Jue slalu ckp "dah berapa la aku kenal ko hanie, aku tau laa ko mcm mana.." hihi..padahal aku pun tak pasti sama ada aku jenis mcm tu atau tak.hahaha...

M Fizan said...[Reply to comment]

wahhh. intro berbunga kemain. ni jeles ni. u_u apa yang pakwe tu cakap? hoho menyibuk je kan. apa pun, kalau rasa jalan berliku tu terbaik. jangan pernah mengalah. senyumlah cik mek molek. smile ^_^

aizamia3 said...[Reply to comment]

usaha dan doa agar apa yang diimpikan menjadi kenyataan.. ;)

ABU said...[Reply to comment]

lain cerita pulak dgn aku.. pilih jalan yg tak psti.. kadng kadang aku terfikir mcm mana dgn masa depan aku.. takkan aku nk terus macam ni.. aku try tuk betulakan semual..hanya Dia, masa dan usaha yang menentukan..

Nong Andy said...[Reply to comment]

semoga kita memilih jln yg
diredai Nya :D