Terjatuh

Mungkinkah ada pertemuan kali kedua? Jikalau tidak, apa makna disebalik pertemuan ini? 
Dan dia terus biarkan dirinya terjatuh.....




Suatu petang, aku jalan-jalan di taman. Seorang diri tak bawa teman. Dalam keriuhan orang ramai yang datang bersantai, aku ternampak kau. Kau duduk dibangku menghadap  tasik. Aku dibelakang tak nampak wajah kau. Aku menapak bergerak mendekat.


Cantik! Aku terpana. Masa  aku pandang kau tengah menunduk. Kau gigit bibir. Macam ada sesuatu yang tak kena. Ya air mata tu. Air mata itu mencacatkan kecantikan kau. Bersila atas rumput, duduk dekat dengan kau.


Kau masih menangis. Kenapa ya? Tak mahu tanya. Ku seluk poket seluar jeans lusuh dan hulur sapu tangan dekat  kau. Kau sambut dan tersenyum sedikit. Kau macam bidadari bila kau senyum tapi kenapa kau bazirkan air mata tu?




Masa berlalu. Kau masih membisu. Tak apa aku cuma nak teman. Sekurang- kurangnya kau tak keseorangan. Dengan penuh tabahnya aku masih menunggu di situ. Umpama sang pencinta yang setia. Pencinta? 


Tiba-tiba kau bangkit. Menoleh sekilas sambil berkata terima kasih dan…kau pergi. Eh nanti dulu  tapi kau tak toleh. Kau berlalu dengan laju. Aku terkedu. Teralih mata atas bangku, sapu tangan ku di situ. Ku ambil dan ku genggam. Erat. Basah dengan air mata kau.


Saat matahari mula menghilangkan diri. Saat burung- burung mencari jalan pulang ke sarang. Di suatu petang di sebuah taman, aku terjatuh. Sungguh betul aku dah terjatuh. Kaulah penyebabnya. Kau datang tiba- tiba dan  kau pergi begitu sahaja. Tapi siapa kau?








 Banner
Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

18 rajin komen:

Dylla Abas said...[Reply to comment]

heee...best :)

Dayang Deno said...[Reply to comment]

best story :)

Unknown said...[Reply to comment]

pastu??

nk tau ending

tu je ke

::CIK LYNN:: said...[Reply to comment]

sdapnya ayt :)

Unknown said...[Reply to comment]

adakah itu cinta pandang pertama?????
kenapa dibiarkan perasaan itu jatuh kalau diri sendiri tidak bermaya utk menerimanya......

Eera Shera said...[Reply to comment]

mungkinkah ada pertemuan kali kedua? kalo x, apa makna pertemuan ini? hehe

M Fizan said...[Reply to comment]

lama tak singgah sini. pergh, mantap! tapi ending tergantung. sambung cepat! haha. sedih kot jadi laki tu. kena tinggal lepas berbakti. nasib sang pencinta.

Eera Shera said...[Reply to comment]

insyaAllah ada sambungan ;)

♥ wawawawa ♥ said...[Reply to comment]

sedih! kesudahannya? ade lg x sambung?

Nong Andy said...[Reply to comment]

akan di baca mlm ini dgn bersunguh-sungguh

Kayu Manis said...[Reply to comment]

cinta pandang pertama lah agknya...

ஜ miss klanika ஜ said...[Reply to comment]

siapakah. bidadari dr langit . mungkin.

Hanie Dew said...[Reply to comment]

cerita terpendek aku pernah baca..simple.straight forward citer ko.nice anyway. =)

Hanie Dew said...[Reply to comment]

oh ya..bila baca aku terbayang mcm video clip je scene dlm citer ni. XD

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

bestnya

Kopi Adrenalin said...[Reply to comment]

Dah tulis cerpen?awesome!hihihi

Nyamuk Terbang said...[Reply to comment]

nice :P

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

awesome

:)