Cintakan kebaikkan, bukan nak tunjuk baik

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bila cakap benda baik orang kata tunjuk baik. Bila cakap yg buruk2 lagi la orang tengok semacam. Aku terpikir, cakap pasal kebaikan sama ke maksudnya dengan tayang/ tunjuk kebaikan emm?



Sumber: fb


Aku suka kata2 kat atas tu. Tak tau sapa yg buat tapi terima kasih la. Kata2 yg terbaik especeli untuk lalat yg suka hurung bau busuk. Bila ada bau wangi dia tak suka. Dia mengeji.

Pura-pura baik? Biarlah tu antara dia dengan Tuhan. Lebih baik dari dia mencarut bukan- bukan sampai cair taik telinga orang huhu..


ps: dari manusia yg cintakan keamanan sejagat. Manusia bukan otromen =_=




 Banner


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

10 rajin komen:

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

betol3

tp ske jahat ngn baik

cmne eh hehe

Nong Andy said...[Reply to comment]

mari kita berpesan-pesan... mana yg ambilnya sebagai baik alhamdulilah.. mana yg tidak tu. biarlah.. moga hati yg hitam itu boleh di bersihkan :D

Nong Andy said...[Reply to comment]

bagaimana pun berpesan-pesan jgn smpai riak... itu terpenting. buat kerana Allah.. kerana dahagakan ganjaran dariNya. Bukan dahagakan pujian dari manusia-manusia-manusia :D

*mari kita terus berpesan-pesan.. :D

Rapunzeel Cikilolo said...[Reply to comment]

manusia bukan otoromen kan. tiada kuasa merah di dada.

ஜ miss klanika ஜ said...[Reply to comment]

kadang2 menugur tu utk diri sendiri jugak ye dak

missha said...[Reply to comment]

so true :) peringatan bersama.. tertama diri sendiri :) bukan nk tunjuk baik, tapi share something yang baik ^^

teratak hati said...[Reply to comment]

Setuju!!bkn senang nk istiqamah..prlu tazkirah setiap masa..

Remy hazza said...[Reply to comment]

betul tu,,,,,,
tak salah tunjuk baik...kalau itu satu kebaikan utk org lain.....
yg penting kebaikkan dalaman kita dulu.....
sempurnakan apa yg kurang....

Jue said...[Reply to comment]

ade jugak yg berkata-kata baik wp diri sendiri blum ckup baik sbb dia tgh melatih diri ke arah kebaikan..kalau mcm tu xpe..bagus..jgn propa lebih, pastu apa pon tarak haha

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

biasa laa. kadang2 org salah faham. bla kta post mcm2 psl agama. kita shared pasal agama. org pikir kita nieyh nk tunjuk baik. tp sebenarnya niat kita nk berkongsi. sbb ak sendiri pn blaja something dari post kawan2. medium ilmu tu luas. xsemestinya kita mesti jadi cikgu, ulama, ahli ilmuan utk berkongsi ilmu. tp sebagai facebooker pn bleh. juz share something yg kita rasa bleh memberi manfaat kpd diri sendiri dan org len.