Bangun sahur

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hai kakak cantik, abang hensem dan adik manis semua. Puasa tak hari ni? Kalau tak puasa tak cantik la macam tu. Korang bangun sahur tak biasanya? 

Pagi tadi aku terlajak tidur. Bukan aku je. Satu rumah. Masa aku terjaga tengok jam kat henpon tepat 5.50. Terus segar mata aku. Omaigod omaigod.. dorang tak kejut aku ke? Sampai hati.. Bukak je pintu bilik, tengok rumah gelap je. Eh..dorang dah tido ballik ke apa ni? Takkan kot.

Intai dapur nampak mak baru nak potong bawang. Aku pun tanya, 'mak, pukul berapa dah ni?'. Dengan konpidennya mak jawab, 'pukul 4.45 la.' Jawab aku, '4.45 apa. 5.50 dah ni'. 

Dan maka dengan itu.. berlaku la sedikit kekecohan yang sangat lawak. Mak dengan muka blurnya terus panggil abah. Yang lain pun terjaga. Tak terkata apa dah. Aku bukak tv tengok dah azan pun. Frust betul. 

Mak tu perasan je jam dah pukul 5.45 sebenarnya. Dia siap tengok jam astro lagi. Tapi biasa la baru bangun kan. Otak pun lambat je nak tangkap haha.. Sadis betul hari ni. Tapi muka terkilan tak dapat nak minum seteguk air tu memang tak boleh sorok la ;)

ps: Bangun la sahur. Ada barakahnya...


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

8 rajin komen:

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

kene set jam la kan

sy bngun shur

*muke belagak*

Remy hazza said...[Reply to comment]

ala sian nyer.... mai sahur kat blog remy...... he3

Cikgu Ma said...[Reply to comment]

akak sekarang dh rajin bangun sahur...sebelum2 ni malas bangun =)

QA's ~ mamapapa said...[Reply to comment]

selalu rasa sedih klau x trbangun sahur..jmput follow kmbali,ye :))

♥ wawawawa ♥ said...[Reply to comment]

saya sahur!! hahaha :p

Hanie Dew said...[Reply to comment]

aku tak makan sahur.aku minum air je. tu pun setengah botol..huahahahahha

teratak hati said...[Reply to comment]

Mmg terkilan kn bangun tgk2 dh dh azan subuh dh tk blh minum seteguk air pun..hehe..

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

ak kt sni pn slalu terlajaz sahur. mmng frust laa. tp nk wt cmna ak sorg2 kt bilik. rumet ak ulang2 alik dr umah. huhu