Bergambar dalam bendang

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Mula-mula sekali nak cakap selamat hari raya kat korang semua. Hari tu aku ada cakap aku beraya kat Kedah kan. Raya pertama aku bertolak balik. Jem dengan hujan lebat sepanjang highway PLUS tu tau dak. Tensen ahkak tau walopon bukak ahkak yg drive.




Semalam on the way nak ke rumah pakcik kat Jerlun (betul ke eja ni), dekat area Jitra; sepanjang jalan tu kiri kanan memang terbentang sawah padi @ bendang je la kan. Padi dah masak woi sebab tu nampak cantik je..kuning je. Maka aku pun snap la gambar ni.



Dan bila sampai je kat rumah Mak Ngah di Alor Janggus, tak jauh dengan Alor Setar; aku terhengen benau nak bergambar dalam bendang. Selama ni engkorang je bergambar, ahkak pun nak jugak ;)













Jenuh paksa budak kecik tu amik gambar. Yang dia tau nak kejar ayam itik dekat bendang tu je. Adik aku kalo balik kampung memang seksa binatang2 yg ada termasuk la kucing, ayam dan itik.

Lepak rumah Mak Ngah memang best. Mesti suka duduk- duduk dekat luar rumah sambil minum air kelapa. Minum terus fresh dari ladang hehe ;)

Gambar raya takde. Mak abah aku bukan nak bergambar pun. Gambar aku sorang- sorang je la. Baik aku tengok sorang- sorang je huh :(




Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

10 rajin komen:

Uncle Jonni said...[Reply to comment]

ziarah raya....

salam lebaran tuan rumah...

Ujang9897 said...[Reply to comment]

bapak jeles..kg gua takda sawah pun..

♥ wawawawa ♥ said...[Reply to comment]

selamat hari raya!! kedah mmg best bendang die! hehe sejukk je mata tgk..hehe

Remy hazza said...[Reply to comment]

best nyer tengok sawah terbentang luas..... cantik2 semuanya.....
dulu kechik2 dapt jugak merasa buat bendang......

Dylla Abas said...[Reply to comment]

best kan photoshoot kt bendang :p

missha said...[Reply to comment]

teringin nk photoshhot kat bendang juga...huhu

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

awat sedih je raye2 ni

M Fizan said...[Reply to comment]

alamak, eera balik kedah, saya pulak balik johor. sedih tak raya kedah tahun ni. tak dapat la tengok bendang dan padi :( selamat hari raya. kalau rajin, kongsi la pic raya sorang-sorang tu :)

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

cantik...kancil suka tengok keadaan macam nie

aizamia3 said...[Reply to comment]

samalah dengan anak2 akak.. balik kampung tak aman ayam itik lembu kambing dibuatnya.. ;)