Jangan terus berhenti

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Kalau nak dapat apa yg kita nak, kena la berusaha. Dah usaha kena la doa jugak. Kita mencuba setakat yg terdaya. At least kita tak berada kat satu tempat yg sama je.

Tapi kita manusia biasa. Kita tau jugak rasa kecewa. Tau jugak rasa penat rasa tak berdaya. Lek lu. Rehat sebentar bersama Kit Kat hehe..




Berhenti sekejap dari berjuang. Bila dah ada semangat balik, teruskan la. Asalkan jangan putus asa. Jangan berhenti berharap. Jangan senang-senang mengalah. Takmo takmo macam tu (sambil goyang2 jari telunjuk)

Allah tau kan apa yg kita cuba usaha kan. Tak kisah la apa bentuk usaha atau harapan yg kita nak capai, Allah tau kan kita dah buat mana kita boleh. Selebihnya serahkan la dekat Dia. Dia lebih tau dari kita.


ps: asalnya nak buat entri pasal raya tapi tak jadi pulak. Mana pergi mood raya aku ni? Tercampak kat mana ni?



Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

8 rajin komen:

teratak hati said...[Reply to comment]

Betul jgk..blh berehat brsama kitkat dulu ek pastu smbung lg usaha..hehe..

yoon da-hyun said...[Reply to comment]

yeah ! nice blog :) actually im new here . follow u done , hit me back :) thx .

msredcheesecake said...[Reply to comment]

putus asa tu tak bagus untuk jiwa kita...

Remy hazza said...[Reply to comment]

meh ambik mood raya kat rumah remy..... meriah.... he3..betul tu eera,,,,selagi termampu kita akan terus berusaha....

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

betul tu

usaha dan usaha lg

mood kad raye je skng ni

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

thanks beb. it's help a lot. cuma kadang2 kita perlukan masa utk refresh.

Fiza Suhaimi said...[Reply to comment]

betul tu . usaha selagi yang termampu . :)

missha said...[Reply to comment]

betull ..semngt meng kena direload balik :)

usaha selagi termmpu :)