Diskriminasi


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bukan ke manusia dijadikan dari tanah? Bukan ke kita ni menyembah Tuhan yg sama? Tinggal di bumi yg atapnya langit yg sama? Tapi kenapa nak beza- beza kan antara satu sama lain?

Diskriminasi. Ambil yg ini, asingkan yg itu. Dilabelkan dengan pangkat, kedudukan, harta, rupa dan macam - macam lagi.

Yang kaya memandang rendah yg miskin. Yang berjawatan tinggi memandang rendah orang bawahan. Nak bertukar senyuman pun belum tentu tu. Nak berbaik- baik pun entah mau ke tak.

Nak berlagak sangat buat apa? Bukan harta, nama dan pangkat tu boleh bawak masuk kubur pun. Bukan Mungkar dan Nangkir nak tanya apa jawatan tertinggi, berapa gaji, apa gelaran yg disandang manusia masa kat dunia pun...



Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

8 rajin komen:

Remy hazza said...[Reply to comment]

Disisi Allah, kita cuma biasa saja.... bukan pangkat atau harta jadi ukuran... cuma amalan yg dipertimbangkan.....

♥ wawawawa ♥ said...[Reply to comment]

betul2..jgn bgga dgn harta kita, tp bngga lah dgn amalan kita~

Belladeone said...[Reply to comment]

hanya iman dan taqwa yang membezakan kita di sisi Allah..sabar ea di bulan puasa ni..lumrah dunia ada manusia yang berkiblatkan dunia...

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

mati nnti pakai kain kapan jugak

Mira Adzlia said...[Reply to comment]

kite sume same jer di sisi Allah :)

anismelon said...[Reply to comment]

kaye ke miskin same je..Allah bg sesorg toh kaye sbnrnye bukan tok dye je tp untuk dye tolong yg miskin nie

teratak hati said...[Reply to comment]

Biar lah Allah yg menilai kite..
Eera berminat ke dress tu?kain lycra tu klu org berisi skit mmg nmpak lekat2 kat badan..tp klu yg cutting longgar ok kot..

Nur Aqilah said...[Reply to comment]

Di sisi Allah amalan kita menjadi ukuran. ^_^

p/s: rindu ko. agk2 ble bleh ketemu.