Puasa mendidik jiwa

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Bulan puasa bukan setakat tahan lapar dan dahaga je. Tapi untuk tingkatkan kesabaran. Cari kekuatan, raih keberkatan, kuatkan kesabaran.

Bulan puasa pun menyedarkan diri betapa banyaknya nikmat yg ada. 


Biar kau tahu macam mana  rasanya kalau tak makan.

Ajar kau jangan membazir. Ajar kau hidup sederhana. Ajar kau untuk bersyukur.

Kalaupun setahun sekali je, at least kau ada jugak rasa nak berterima kasih dengan Tuhan. 




Sekalipun sibuk sangat cari duit, cari rezeki, jangan kau lupa redha Allah pun kena cari. Hidayah pun kena cari.

Terutama kerberkatan tu la. Keberkatan dalam semua benda yg kita buat. Tiap saat. Tiap hari. Kat mana- mana pun.

Semoga Allah mengampuni dosa- dosa kita. InsyaAllah.



" So which of the favors of your Lord would you deny? " - Al- Rahman: 13



Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

11 rajin komen:

Afiq Yassin said...[Reply to comment]

Puasa juga mendidik aku supaya lebih berdisiplin kan33..

iEdA said...[Reply to comment]

betol 2...puasa ni bukan setakat tahan lapar dan dahaga tapi tahan nafsu diri dan paling penting belajar bersabar sbb sesetengah org mudah sangat melatah tok hal2 yg kadanag2 biasa ajer..hehe :)

Edy Fee said...[Reply to comment]

bulan didik jiowa jd pyabar

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

YE BERDISIPLIN

sokong en afiq hehe

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

betul tu...Kancil menyokong entri nie

M Fizan said...[Reply to comment]

ameen.... insaf baca entri ni. alhamdulilah, semakin sabar sejak ramadhan tiba :)

Dylla Abas said...[Reply to comment]

puasa juga seharusnya mengajar kita mendidik nafsu agak terkawal sentiasa :)

nice entri dik!

Hanie Dew said...[Reply to comment]

puasa bole menyihatkan,bdn menyerap mineral secara optimum.

Remy hazza said...[Reply to comment]

ramadhan penuh kemulian... mendidik jiwa...mensuci dosa.....
rebut lah peluang yg ada.....

Knor said...[Reply to comment]

betul kena setiap masa beristiqfar.:)

teratak hati said...[Reply to comment]

insyaAllah,semoga dapat istiqamah..