Kewujudan Zaman Batu dan kaitannya dengan teori Pakcik Darwin!


Salam.

Kalau belajar Sejarah, korang tau la kan. Zaman Paleolitik, Zaman Mesolitik, Zaman Neolitik. Tapi semua zaman tu tak wujud! Nasib baru tau, kalau aku tau masa aku sekolah dulu, mesti aku tak ada mood nak belajar. Boleh pulak gitu kan. Sebagai orang Islam, yang kita tau kita ada zaman yang bermula dengan Nabi Adam a.s.. dulu masa belajar aku terpikir jugak, kalau zaman batu tu orang pakai cawat je, orang duduk dalam gua lepas tu rupa pun tak ada la macam orang sangat. Macam kacukan ngan beruk je.

 Habis tu, zaman Nabi Adam ni bila pulak? Mestilah zaman yang mula2 kan sebab Nabi Adam manusia pertama. Dah tu, zaman batu tu tak kan lepas atau sama zaman ngan Nabi Adam pulak? Takkan zaman Nabi orang pakai cawat kot? Masa tu otak lembab aku ni tak dapat nak jawab semua tu.

Now, I know. Zaman batu tu tak wujud. Tu semua penipuan yang dibuat oleh sekutu Darwin tu. Ahli evolusi la yang wujudkan zaman batu tu. Nak membuktikan yang nenek moyang kita asal dari beruk. Tengok la illustrasi orang zaman batu. Macam beruk je. Padahal dorang guna teori je. Tanpa bukti saintifik. Tengok fosil tulang macam la boleh bagi dorang gambaran sebenar orang zaman dulu.

Logik la kan. Takkan ALLAH nak turunkan Nabi dari kalangan mereka yang bercawat, primitif, dan macam beruk tu? Zaman dorang macam kita jugak. Ada yang maju, ada yang mundur. Mungkin ada jugak yang tinggal dalam gua, tapi tak bermakna dorang tu primitif. Dorang manusia macam kita jugak. Manusia yang ALLAH cipta macam kita. Terus jadi manusia. Bukan dari beruk tu.

Benci betul aku masa amik subjek evolusi tu. Mengarut! Kalau Barat, dorang memang sanjung teori evolusi. Dorang saja nak menidakkan kuasa Tuhan. Kalau korang nak paham lagi, baca je la buku Pembohongan zaman batu, Harun Yahya dan buku2 dia yang lain (boleh download, lagi senang). Kang kalau aku cerita, jadi buku Sejarah blog ni. Boleh simpan kat arkib pulak. Aku tulis ikot pemahaman aku, kalau salah, sila betulkan.

Aku tak percaya teori evolusi. Aku percaya kita dicipta asalnya begini oleh Tuhan yang Maha Esa!




2 rajin komen:

hanyzham hadny said...[Reply to comment]

dalam youtube ada satu video yg mnceritakn pembohongn nih...dan rasa ny saya pernah dimaklumkanoleh 1 sumber yg boleh dipercayai yang menyatakan bahawa di barat ibubapa pelajar dikhendakki utk mmilih sama adamahu anak merekadiajar ttg kewujudan manusia berdasarkan teorievolusi darwin atau mengikut famahan kita ttg nabi adam....

Eera Shera said...[Reply to comment]

sy tau lepas tengok video tu la.. oh ya ke..yg sy tau kat barat dorang memang tekankan teori evolusi tu..thanks for the info :)