Tak sampai

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Nak macam- macam. Teringin nak itu, nak ini. Nak buat macam tu, macam ni. Tapi kudrat tak terdaya, macam mana?

Susah kalau perlu bergantung pada orang lain. Tak mau pun kalau boleh tapi kalau tak ada pilihan apa boleh buat. Betul pilihan selalu banyak tapi tak semestinya kena dan sesuai.

Dan kau suka pada sesuatu tu. Dah lama gila. Tapi kau tak pernah dapat rasa. Nak belajar tapi dengan siapa? Kat mana? Akhirnya cuma dapat terus menyukai dan mencintainya aje. Cukup dengan minat aje.

Bukan semua yg dimahukan boleh ada depan mata. Senang-senang masuk dalam genggaman. Kadang dah terpegang pun boleh lepas. Dah datang bergolek pun boleh hilang.

Mana sama setiap orang. Kalau senang bagi kau, susah bagi orang lain. Dan sebaliknya. Kecik pada kau tapi besar nilainya pada orang lain. Dan sebaliknya.


Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^

10 rajin komen:

Nong Andy said...[Reply to comment]

Tak mengapa.. bersyukur saja apa adanya... setiap yang di lebihkan itu ada juga di kurangkannya. itu rasia DIA

piko ija said...[Reply to comment]

btol y awk katekan....x smuenya sng..hehe

Remy hazza said...[Reply to comment]

mencintai tak semesti memiliki..... mengingini tak semestinya memiliki.....redha dgn apa yg ada.....

reenapple said...[Reply to comment]

Semua orang tak sama.. =D

Dylla Abas said...[Reply to comment]

sbb tulah Allah cipta kita ni berbeza antara satu sama lain...baru la saling melengkapi kan :)

ghost writer said...[Reply to comment]

maka diusahakanlah sampai dapat. nak seribu daya...

Iffah Afeefah said...[Reply to comment]

tp kalo senang dgn cre mudah mmg menjengkelkan org kan

Knor said...[Reply to comment]

emmm,betul tu kata kawan2..solat dan doa.n usaha.

lama tak kunjung sini..

Batu Adventure said...[Reply to comment]

salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

kay_are said...[Reply to comment]

betul2.. tak sume yang kita nak boleh dapat.. so ape yang leh kite wat, syukur je ngan ape yang ade..