Luahkan cinta: diterima atau ditolak?

salam.

korang pernah minat seseorang tu? minat means korang ada hati kat dia. then, korang pernah ngaku tak depan2 dia? dia terima ke tolak?

kalau dia tolak, apa penerimaan korang? kecewa? frust tertonggeng-tonggeng? rasa nak terjun KB mall? ke rasa macam nak simbah asid kat dia?

tak pun korang pasrah? ni semua cobaan..ke korang jadi cam Seth Tan, tunggu si dia sampai 10 tahun? tadi borak2 ngan member aku kat fb. dia bagitau yang dia ngaku kat sorang awek tu dia minat sama itu awek. tapi awek tu sudah ada pakwe ma. mau kawin dah. simpati aku ngan nasib kau. tapi dia tak frust pun sebab awek tu appreciate perasaan dia dan dorang jadi kawan baik la. bagi dia, pompoan tu antara yang terbaik yang dia jumpa... jangan pakwe awek tu simbah asid kat kawan aku sudah....

kesiankan...ala guys..rilek la. kalau kena reject pun awek kan lebih ramai dari pakwe. yang awek2 je takut sebab pakwe tak ramai. kang kena kongsi...ohhh tidak..lu kongsi lu mati..hee..

kalau dah kena reject tu, terima je la. dah bukan jodoh kan. insyaALLAH kalau tak ada kat dunia, ada la kat akhirat. jangan rendahkan diri sebab cinta.


korang percaya pada jodohkan? 

p/s: cinta lah pada Pencipta

8 rajin komen:

Unknown said...[Reply to comment]

eheh..kena rejek je pon..

Unknown said...[Reply to comment]

cinta pd pencipta :D

Anonymous said...[Reply to comment]

kalau ada jodoh takkan kemana juga, takkan lari gunung dikejar, sesungguhnya jodoh dan maut sudah ditetapkan di loh-mahfuz sejak azali..

Kancil 8349 said...[Reply to comment]

sebelum keluarkan kata keramat...pastikan kita bersedia menerima segala macam dugaan...supaya tidak tertekan dan bila sudah dapat...pertahankan apa yang kita miliki...

bersama kak Es said...[Reply to comment]

cobaannnnn...

K O R I E said...[Reply to comment]

huhu..
sedih gk klu kena reject nie^^

aizamia3 said...[Reply to comment]

alah.. kalau kena reject sekali tak bermakna kita takkan dapat jodoh lagi lepas tu, mungkin ada hikmah disebaliknya.. mana tau kita akan dapat lagi baik dari yang ada tu.. sape tau..

K said...[Reply to comment]

relax sudah, dah puas kene rejek :P