Showing posts with label tutor. Show all posts
Showing posts with label tutor. Show all posts

Cari jawatan kosong di portal jobs malaysia.gov.my

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Ada yang tengah mencari kerja sekarang ni? Baru abes belajar? atau nak cari pekerjaan baru? Kalau macam tu korang kena isi di portal ni. Ceh dah macam agensi carik kerja pulak.

save image

1. Pergi ke laman web jobsmalaysia.gov.my.

2. Pergi ke pautan "pencari kerja" bagi yg tak pernah ada akaun. kalau dah ada log in aje lah kan. Tengok gambar atas, yg dah dibulat warna merah tu.

3. Isi mykad, id dan kata laluan. Lepas tu isi je semua maklumat yg dia mintak. Macam isi resume.

4. Dah selesai, boleh la nak mohon apa2 jawatan kosong yang ada (kerajaan/swasta). Pandai2 la cari.


save image


Bagi yg dah isi. Nampak bulat merah tu? Klik je kat pautan tu.
> Bakul masuk: senarai jawatan yg dipohon.
>Padanan jawatan: apa2 yg padan dengan kelulusan korang. Sistem akan carikan.
> Status permohonan: dapat utau tak jawatan yg dipohon.


Apehal tah aku rajin buat mende ni haha.. Aku cuma nak share dengan sape2 yang mungkin tak tau. Kalo dah tau takpe la. Ok tu je. Kbai~~


#ps: Hari ni 19 Mei, genap setahun arwah Abdul Hakim Bin Mohd Kamal (owner blog telordibasuh) meninggalkan kita. Sedekahkan Al- Fatihah..



 Banner
Raksasa lawan atromen, dah baca sila la komen ^___^