Mencari Pakar Hati

aku telah disahkan bahawa aku menghidap satu penyakit.
tapi x smpi lagi la tahap kritikal.
diagnosis menunjukkan aku menghidap sakit hati.
tp bkn hepatitis.bkn kanser.
sakit yg x boleh dirawat ngn surgery, kemoterapi ataupn any drug.
yg x boleh nk di x-ray ataupn blood test.
puncanye pn bkn sbb chemical, genetic, infection by microbes or pape la.
nape ngn aku ek??
sng cte..
BENGANG.
GERAM.
TERASA HATI.
one word yg smua org phm.
cmne nk hilangkan rse tuh??
ade sape2 knl pakar hati yg boleh merawat sakit hati??
bkn pakar cinta ok
 sbb ni x de kaitan-xde kne mengena-x berhubung kait ngn cintan.
ye...mustahil ade pakar yg boleh rawat.
sbb sakitnye mkn dlm beb!!
pernah la aku terdengar kn.
ade caranye nk sembuh dr sakit ni.
ade alternatifnya.masih ade harapan.
antaranya adalah;
solat 5 waktu.
berdoa ngn iklas.
al-quran sbg peneman.
sabar.
baiki diri sendiri.
terima hakikat xde sape yg sempurna.
yakin ngn ganjaran ats stiap kesabaran.
so,skg kita dah tau sape pkr hati kn??
ade kt mana2 aje kt Bima Sakti ni as long as DIA selalu diingati.
so,pesanan penaja.
jaga la diri baik2 ek
.jgn sakitkan hati orang dan jgn biarkan hati disakiti oleh irresponsible homo sapien.
jgn biarkan hidup anda diselubungi...MISTERI....
pinjam kata2 Hlovate;
'change for good is not a crime'.
berubahla jd a good one homo sapien. 






0 rajin komen: